وبسایت آموزشی ققنوس

سوالات متداول خریداران ملک در تورنتو

خرید یا فروش خانه در تورنتو معمولا مهمترین سرمایه گذاری مالی شماست. شما پول زیادی خرج می کنید، پس سعی کنید سرمایه خود را به هم نریزید. در اینجا، گام مهم این است که بهترین نماینده املاک تورنتو را انتخاب کنید تا از شما در برابر هرگونه اشتباه و هدر دادن پول خود محافظت کند.

فروشندگان خانه قبل از عقد قرارداد با مشاور املاک سوالات زیادی در ذهن خود دارند. این مقاله به برخی از متداول ترین سوالات فروشندگان خانه از مشاوران املاک آنها پاسخ می دهد.

۱٫ چرا باید یک مشاور املاک استخدام کنیم؟

استخدام یک مشاور املاک با تجربه به این معنی است که شما در تمام مراحل آینده خود از طریق فرآیندهای لیست و فروش، راهنمایی حرفه ای خواهید داشت. شما می توانید از تجربیات آنها برای به دست آوردن سود بیشتر استفاده کنید و از انجام هرگونه اشتباهی برای به خطر انداختن منافع خود اجتناب کنید.

علاوه بر این، اگر تصمیم به فروش یک خانه به تنهایی داشته باشید، بیشتر طول می کشد. شما باید بدانید که بهترین زمان برای فروش خانه شما چه زمانی است و زمان زیادی را صرف بازاریابی، فهرست بندی و پاسخگویی به خریداران بالقوه کنید.

این فرآیند همچنین نیاز به آگاهی کامل از شرایط و قراردادهای حقوقی دارد. بنابراین، توصیه می شود یک مشاور املاک تمام وقت استخدام کنید که بتواند تمام وقت خود را صرف فروش خانه شما کند.

بیشتر بخوانید : فروش ملک بدون کمک یک مشاور املاک تورنتو

۲٫ آیا شما یک مشاور املاک پاره وقت هستید یا تمام وقت؟

یکی از مسائل مهمی که باید در مورد استخدام یک مشاور املاک در نظر بگیرید این است که نمایندگان پاره وقت وقت کافی را برای شما صرف نمی کنند. آنها احتمالاً به طور کامل از آنچه در بازار اتفاق می افتد آگاه نیستند. فروش خانه شما باید اولویت اصلی مشاور املاک باشد. بنابراین بهترین انتخاب استخدام یک مشاور املاک تمام وقت است که بتواند بالاترین قیمت را برای خانه شما داشته باشد و آن را به سرعت بفروشد.

۳٫ در سال گذشته چند خانه فهرست کرده اید یا فروخته اید؟

موضوع مهم دیگر در استخدام مشاوران املاک، طول و عمق تجربه و همچنین کیفیت و موفقیت آنهاست. آن دسته از نمایندگانی که تنها چند خانه را در یک سال می فروشند، دانش کافی برای بهترین نمایندگی شما را ندارند.

علاوه بر این، اگر تجربه نمایندگان بیشتر بر کار با خریداران متمرکز باشد، ممکن است نتوانند در فرآیند فروش به درستی عمل کنند. یک مشاور املاک با تجربه و موفق باید با قیمت گذاری و استراتژی های بازاریابی آشنا باشد.

۴٫چرا لیست قیمت و قیمت فروش متفاوت است؟

لیست قیمت این است که چقدر خانه خود را برای فروش فهرست می کنید. اما قیمت فروش، قیمت نهایی است که پس از تمام مذاکرات، خانه خود را به آن فروختید.

بهترین مشاور املاک کسی است که بتواند لیست قیمتی را پیشنهاد دهد که بسیار نزدیک به قیمت فروش باشد. موارد قبلی نماینده خود را جستجو کنید. این تفاوت بین قیمت لیست و قیمت فروش آنها، اثربخشی کار حرفه ای آنها را به شما نشان می دهد.

۵٫ آیا خانه ام را گران قیمت کنم و اتاقی را برای مذاکره بگذارم؟

افزایش قیمت خانه و امیدواری برای مذاکره خطرات زیادی در آینده خواهد داشت. ممکن است تصور کنید که قیمت بالاتر مزیت مالی بیشتری برای شما دارد. اما واقعیت این است که احتمالاً خریداران بالقوه را از خود دور می کند.

در بیشتر موارد، خانه‌هایی که با قیمت‌های بالا فهرست شده‌اند، حتی توسط خریداران بررسی نمی‌شوند، و این یکی از دلایلی است که برخی از فهرست‌ها پیشنهاد دریافت نمی‌کنند. سپس خانه شما مدت بیشتری در بازار باقی می ماند و انگ خانه های گران قیمت ایجاد می شود. اگر مجدداً آن را با قیمت پایین‌تری فهرست کنید، مطمئناً خریداران فکر می‌کنند مشکلی وجود دارد. بنابراین، از کمک نماینده خود استفاده کنید و قیمت عالی را تعیین کنید.

۶٫ بهترین زمان برای فروش خانه چه زمانی است؟

این متداول ترین سوالی است که فروشنده ها می پرسند که پاسخ کلی ندارد. این به عوامل مختلفی مانند بازار هدف شما بستگی دارد. یک مشاور املاک با تجربه بهترین زمان برای فروش خانه خود را با بهترین قیمت به شما می گوید.

همین امر در مورد خریداران نیز صدق می کند. خریداران همچنین معمولاً از مشاوران املاک خود می پرسند که بهترین زمان برای خرید خانه چه زمانی است. همچنین باید با مشاور املاک خود در مورد بهترین زمان برای فروش خانه خود مشورت کنید.

به طور معمول، بهار به عنوان یک زمان ایده آل در نظر گرفته می شود. اما این بدان معنا نیست که در تابستان، پاییز یا زمستان بدترین نتایج را خواهید گرفت. بدون شک بهترین زمان برای فروش زمانی است که بتوانید آماده باشید. و به طور کلی هر فصل مزایای خاص خود را دارد. حتی نتایج بهار در هر بازار املاک و مستغلات متفاوت است.

علاوه بر این، هر خانه و صاحب خانه موقعیت متفاوتی دارد، بنابراین باید از مشاور املاک خود بخواهید بهترین زمان را پیشنهاد دهد. نماینده بازار محلی شما را در نظر می گیرد و تخمین می زند که چه زمانی بهتر است خانه شما را برای فروش در سریع ترین زمان ممکن لیست کنید.

۷-هزینه فروش خانه چقدر است؟

ممکن است تصور کنید که فروش خانه فقط به معنای فهرست کردن خانه شما، گرفتن پول و دادن کلید به خریدار است. اما این فرآیند ساده ای نیست و برای شما به عنوان فروشنده نیز هزینه های اضافی ایجاد می کند. شما باید دقیقاً در مورد هزینه هایی که شامل صحنه سازی، اوراق قانونی و دکوراسیون مجدد می شود بدانید. بنابراین توصیه می شود برای آگاهی از هزینه های فروش خانه با مشاور املاک خود صحبت کنید. سپس می توانید بفهمید که چه زمانی و چگونه خانه خود را بفروشید.

۸٫ چگونه من را از روند فروش مطلع می کنید؟

راه مناسب برای برقراری ارتباط موضوع مهمی در هنگام استخدام یک مشاور املاک است. روش تماس باید بر اساس شرایط خاص هر مشتری مشخص شود. نماینده شما باید در مورد نحوه برقراری ارتباط با شما انعطاف پذیر باشد.

آنها می توانند از تماس های تلفنی، ایمیل، ارسال پیام های متنی یا تعامل چهره به چهره استفاده کنند. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که هر چند وقت یک‌بار دوست دارید اطلاعات جدید را به صورت روزانه یا هفتگی دریافت کنید. از آنجایی که این سرمایه گذاری مهم شماست، وظیفه نماینده شماست که شما را از هر گونه پیشرفتی مطلع کند.

۹٫ پورسانت مشاور املاک برای فروش خانه من چقدر است؟

کارمزد و کارمزد مشاور املاک شما قابل مذاکره است. اما به یاد داشته باش! کمیسیون کمتر همیشه به این معنی نیست که برای شما بهتر است. گاهی اوقات آن عواملی که از شما پول کمتری می گیرند ممکن است آنطور که باید کار نکنند و شما پول را روی میز بگذارید. این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که فروشندگان به نمایندگی های تخفیف مراجعه کنند.

مزیت شما به تجربه و خدمات آنها مربوط می شود. کمیسیون بالاتر ممکن است به معنای نمایندگان با تجربه تری باشد که می توانند مزایای بیشتری را برای شما فراهم کنند. کمیسیون کمتر ممکن است به معنای صرف زمان، تلاش و پول کمتر برای فروش خانه باشد. به شایستگی آنها توجه کنید. میانگین کمیسیون املاک و مستغلات در شهری مانند تورنتو، بر اساس خدماتی که دریافت می کنید متفاوت است.

۱۰٫ آیا می توانم از وب سایت های املاک و مستغلات برای تخمین قیمت کامل خانه استفاده کنم؟

اگرچه وب‌سایت‌های املاک و مستغلات زیادی وجود دارند که گزینه‌های قیمت‌گذاری را ارائه می‌دهند، اما ابزار ارزیابی معقولی نیست. آنها فقط می توانند برای داشتن یک ایده کلی از ارزش خانه خود در ذهن شما مفید باشند. اما باید بدانید که قیمت گذاری خانه برای فروش نیاز به دانش روزآمدی از بازار محلی دارد.

چنین پایگاه داده ای عمومی نمی تواند خانه شما را با سایر خانه های مشابه در محله خاص شما یا هر گونه بازسازی یا ارتقاء مقایسه کند. شما هرگز نمی توانید مهارت و تجربه یک مشاور املاک را با الگوریتم وب سایت جایگزین کنید. نماینده شما درک مناسبی از شرایط فعلی بازار دارد. او می داند که چگونه از استراتژی های ویژه ای استفاده کند که بهترین قیمت را برای شما به ارمغان می آورد.

سایت شرط بندی بت اسپات