وبسایت آموزشی ققنوس

کسب درآمد از یوتیوب

آموزش کامل نحوه کسب درآمد از یوتیوب (Youtube)

آموزش کامل نحوه کسب درآمد از یوتیوب (Youtube)

شما احتمالا روایت های مختلفی در مورد کسب درآمد از یوتیوب شنیده باشید و در شرایط کنونی بخواهید مشغول این کار شوید! برای آشنایی کامل شما با این شیوه درآمدزایی، امروز در انزل وب نحوه کسب درآمد از یوتیوب (YouTube) را به شما آموزش می دهیم.

کسب درآمد از یوتیوب

آموزش کسب درآمد از یوتیوب در خارج و داخل ایران

How to Earn Money on YouTube

درآمد بالا و هزاران و حتی میلیون دلاری یوتیوب برای بعضی از افراد، ممکن است شما را هم وسوسه کند که مشغول این کار شوید. اما بهتر است ابتدا با روش این کار آشنا شوید و بعد از بررسی وضعیت برای کاربران ایرانی، کسب درآمد نمایید. اگر شما مهارت های خاصی دارید و در یوتیوب اگر شما ویدیو های خلاقانه ای بسازید که بیننده های زیادی داشته باشد، می توانید با اجازه پخش آگهی در میان ویدیو های خود به درآمدی مناسب برسید.

کسب درآمد از یوتیوب در ایران و خارج از کشور

برای انجام روش های کسب درآمد از یوتیوب، شما باید ابتدا یک کانال در یوتیوب راه اندازی بکنید. پس اگر حساب کاربری ندارید، یک اکانت بسازید و کانال خود را راه اندازی نمایید. سعی کنید نام کاربری خود را کوتاه و مناسب انتخاب کنید. همچنین در تنظیمات کانال، در قسمت Advanced کلمات کلیدی مرتبط با فعالیت خود اضافه کنید.

کسب درآمد از یوتیوب

حال نوبت به آپلود کارهایتان می رسد. ویدیو های خود در هر زمینه ای که فعالیت دارید و می خواهید آن را با سایر افراد به اشتراک بگذارید را با کیفیت بالا در سایت آپلود کنید. سعی کنید به صورت منظم ویدیو های خود را بسازید و به مرور کیفیت کار های خود را افزایش دهید. در کنار دوربین می توانید با استفاده از نرم افزار های ویرایش ویدیو، مهارت و کیفیت کار های خود را افزایش دهید. باز هم استفاده از کلمات کلیدی و توصیف های زیبا برای ویدیوی خود غافل نشوید.

کسب درآمد از یوتیوب

جذب مخاطب برای افزایش درآمد در یوتیوب

مخاطب های شما نقش کلیدی را دارند. در نظر داشته باشید که برای کسب درآمد احتیاج به تماشای مردم دارید، پس سعی کنید بهترین محتوایی که می توانید را نمایش دهید. برای راضی نگه داشن افراد مختلف در نظرات ویدیو پاسخ آن ها را بدهید و اگر گروه و انجمنی در مورد کارهای شما تشکیل شده است، حتما در آن ها شرکت داشته باشید.

جذب مخاطب برای افزایش درآمد در یوتیوب

به طور کلی دقایق تماشا شده از طرف بازدید کنندگان، میزان لایک، کامنت، اشتراک گذاری، تعداد مشترک ها (دنبال کننده ها) و.. همگی از موارد تاثیر گزار برای درامد شما خواهند بود.

همچنین اگر دنبال راهی برای دانلود ویدیو از یوتیوب هستید، پیشنهاد می کنیم مطلب معرفی بهترین نرم افزار های دانلود آسان ویدیو از یوتیوب را مطالعه نمایید.

فعال کردن کسب درآمد از ویدیو ها

قبل از این که با روش انجام این کار آشنا شوید لازم به ذکر است که با توجه به تحریم بودن ایران و عدم امکان دریافت مستقیم پول یوتیوب در ایران، شما باید یک شریک کاری با حساب بانکی در خارج از ایران داشته باشید تا درآمد حاصل از ویدیو های شما به حساب آن شخص واریز شود و او وجه را به شما بدهد. در غیر این صورت به طور مستقیم نمی توانید در ایران پولی را از یوتیوب دریافت کنید.

پس از پیدا کردن یک همکار خارج از ایران و راه حل این مشکل، باید در صفحه یوتیوب به قسمت My Channel بروید. سپس روی Video Manager در منوی بالا کلیک کنید و در قسمت کانال، گزینه Monetization را Enable یا فعال کنید.

فعال کردن کسب درآمد از ویدیو ها

مطابق با قوانین، شما باید حداقل ۴۰۰۰ ساعت بازدید و ۱۰۰۰ دنبال کننده داشته باشید تا شروع به کسب درآمد کنید. برای آپلود ویدیو با قابلیت کسب درآمد در تب Monetization گزینه Monetize with Ads را فعال کنید. برای فعال کردن کسب درآمد از ویدیو های قبلی خود نیز  کافیست Video Manager را باز کنید و روی دکمه $ کلیک کنید. با فعال کردن Monetize with Ads نیز کسب درآمد از آن ویدیو با نمایش تبلیغات آغاز می شود.

تنظیم Google AdSense

میزان درآمد از یوتیوب

حال شاید این سوال برای شما پیش بیاید که درآمد از یوتیوب چقدر است؟ پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد زیرا همه چیز به ویدیو های شما و مخاطبتان بستگی دارد. برخی از افراد به درآمد های میلیون دلاری از این طریق رسیده اند. به طور مثال صفحه EpicMealTime با حدود ۷ میلیون مشترک، درآمدی حدود ۳٫۱ میلیون دلار دارد. همچنین صفحه های Ray Willim Johnson هم با ۱۰ میلیون مشترک ۴٫۲ میلیون دلار درآمد و صفحه FunToyzCollector با ۸ میلیون مشترک از ابتدا تا الان ۳۰٫۴ میلیون دلار درآمد داشته است. کانال های کم بازدید تر هم درآمد های هزاران دلاری دارند.

تنظیم Google AdSense

برای دریافت پول از یوتیوب باید در Google AdSense ثبت نام کنید. شما می توانید به صورت رایگان در وبسایت AdSense ثبت نام کنید و تنظیمات Google AdSense را انجام دهید. پس از ثبت نام باید حساب بانکی شریک خود را وارد کنید. در این سرویس احتیاج به حساب PayPal یا حساب بانکی معتبر و همچنین یک ادرس پستی است. همچنین اطلاعات دیگر را باید وارد کنید تا Google AdSense شما را برای ارسال پول تایید کند. شما در قبال کلیک شخص بر آگهی، دیده شدن آگهی و.. در طول زمان پول دریافت می کنید. مقدار این پول نیز کاملا بسته به سطح مخاطب و تعداد آن ها دارد.

تنظیم Google AdSense

آنالیز کردن ویدیو ها برای افزایش بازدهی

در منوی کانال خود روی Analytics کلیک کنید تا عملکرد کانال و ویدیو های خود در زمینه عملکرد تبلیغاتی، درآمد، نمایش ویدیو و جامعه شناسی بررسی کنید. با استفاده ازاین ابزار باید ویدیو های خود را بررسی کنید و بیشتر رو به سلیقه مخاطبین بروید و مواردی که کاربران را جذب نمی کند انجام ندهید.

آنالیز کردن ویدیو ها برای افزایش بازدهی

اشتراک گذاری ویدیو ها برای افزایش درآمد در یوتیوب

فقط به یوتیوب بسنده نکنید و کار خود را گسترش دهید. وبلاگ ها و وبسایت ها، شبکه های اجتماعی و.. از مقاصدی هستند که شما می توانید ویدیو های خود را به اشتراک بگذارید تا با افزایش تماشا و مخاطب رو به رو شوید. برای این کار می توانید از قابلیت Share خود یوتیوب هم استفاده کنید.

اشتراک گذاری ویدیو ها برای افزایش درآمد در یوتیوب

همچنین می توانید به شریک یا همکار یوتیوب تبدیل شوید. اگر شما به یک همکار با یوتیوب ارتقا پیدا کنید، می توانید از ابزار های بیشتر استفاده کنید، آپشن هایی را بینندگان قرار دهید و پشتیبانی بهتری را از یوتیوب داشته باشید. برای این کار شما باید ۱۵۰۰۰ نمایش در کانال خود در ۹۰ روز گذشته داشته باشید. در این صورت در صفحه YouTube partnership درخواست خود را ثبت کنید.

اشتراک گذاری ویدیو ها برای افزایش درآمد در یوتیوب

کسب درآمد از یوتیوب با فروش محصولات

راه های کسب درآمد از یوتیوب فقط به نمایش تبلیغات در میان فیلم های شما خلاصه نمی شود. اگر شما محصولی دارید و یا صاحب یک فروشگاه هستید، می توانید محصولات خود را در یوتیوب بفروشید. فروشگاه های زیادی وجود دارند که شما هم می توانید با ویدیو گرفتن از محصولات خود، یک کانال راه اندازی کنید و ضمن معرفی آن ها، اقدام به فروش و کسب درآمد کنید. از جمله نمونه های موفق در این مورد می توان به Roman Atwood اشاره کرد.

استفاده از اینفلوئنسرها برای افزایش بازدید ویدیو ها

همانند اینستاگرام در یوتیوب نیز میتوانید با همکاری اینفلوئنسرها محبوب یوتیوب و معرفی چنل و ویدیوهای شما برای خود هواداران و ندبال کنندگان جدید بدست آورید. توجه داشته باشید که اینفلوئنسرها علاقه ای چندانی به تبلیغ محصول و کانال شما ندارند پس باید سود و نفعی برای آنها داشته باشید! برای اینکار میتوانید میزانی از درآمد بدست آمده را به آنها اختصاص دهید یا چند ویدیو رایگان که به نظر شما پتانسیل پر بازدید شدن را دارند با سبک و سیاق کانال آنها به صورت رایگان تهیه و در اختیار آنها قرار دهید، مبادله کالا به کالا از قدیم در تجارت انسان ها تاثیر گذار بوده است و در دنیای مجازی نیز یکی از روش های خوب بازاریابی و کسب درآمد بیشتر میباشد.

درخواست تامین مالی از هوادارن

یکی دگر از قابلیت های یوتیوب، YouTube’s Fan Funding است که می توانید به وسیله آن از طرفدار های خود بخواهید جهت پیشبرد اهداف مشخص شده، اقدام به کمک مالی و جمع آوری پول کنند تا بتوانید کار خود را پیشرفته تر اجرا کنید. در این راه می توانید از کمک سرویس هایی مانند Patreon و Tipeee استفاده کنید.

درخواست تامین مالی از هوادارن

درآمدزایی از یوتیوب با فروش مجوز استفاده از ویدیوها

شما میتوانید در مورد اتفاق هایی که در یوتیوب و سراسر جهان مورد بحث و داغ است ویدیو حرفه ای و کاربردی بسازید، تنها قسمتی از آن را آپلود و مجوز استفاده از نسخه کامل آن را برای فروش قرار دهید، احتمال استفاده و خریداری مجوز توسط سازمان های خبری، مجلات، سایت هایی که در آن زمینه کار میکنند بسیار زیاد است. برای فروش مجوز استفاده از ویدیوهای خود میتوانید از سرویس های فروش محتوا مثل Juken Media استفاده کنید.

درآمدزایی از یوتیوب با فروش مجوز استفاده از ویدیوها

تولید محتوا برای خبرگذاری ها، تلویزیون و.. در یوتیوب

راه دیگر کسب درآمد از یوتیوب، ساخت ویدیو اختصاصی برای خبرگذاری ها، سایت ها و نمایشگاه ها است. اگر ویدیو شما برای آن ها مناسب باشند، پس از تولید چند ویدیو رایگان میتوانید بسیار امیدوار باشید به عضو مجازی آن رسانه تبدیل شوید و برای ساخت ویدیوهای خود از آنها مبلغی به عنوان دستمزد دریافت کنید.

اضافه کردن کارت به فیلم در یوتیوب

اگر شما از کانال یوتیوب برای فروش محصولات خود استفاده می کنید، استفاده از کارت ها را در ویدیو خود در مکان مناسب فراموش نکنید. این کارت ها شاید در تعداد بازدید شما تاثیر نداشته باشد اما درآمد مستقل شما از فروشگاه را افزایش می دهد.

اضافه کردن کارت به فیلم در یوتیوب

در آخر بهتر است قبل از آپلود ویدیو در کانال خود به نکات زیر نیز توجه داشته باید که در موارد زیر تبلیغات یوتیوب نمایش داده نمیشود:

  • محتوایی که جنبه جنسیتی و شوخی های جنسیتی باشند
  • محتوایی که شامل ترویج خشنونت و افراطگری در خشونت باشند
  • محتوایی که شامل زبان نامناسب مثل آزار و اذیت، توهین به ادیان و.. باشند
  • ترویج به خرید و فروش مواد مخدر
  • محتوا مرتبط به جنگ، بلاهای طبیعی، اخبار سیاسی و..

در پایان برای حرفه ای تر شدن ویدیو های خود در یوتیوب، مطالعه مطلب معرفی سایت ساخت عکس بند انگشتی برای ویدیو یوتیوب را فراموش نکنید.

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز روش کسب درآمد در یوتیوب را آموزش دادیم و راه های افزایش بازدید ویدیو را بررسی کردیم. شما می توانید نظرات، پیشنهادات و تجربیات خود را به همراه سایر نکاتی که در این مطلب به آن اشاره نشده است را در دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : anzalweb.ir

سایت شرط بندی بت اسپات