وبسایت آموزشی ققنوس

Google Assistant

دستیار گوگل چیست و چگونه آن را بر روی گوشی خود دانلود و نصب کنیم؟

دستیار گوگل چیست و چگونه آن را بر روی گوشی خود دانلود و نصب کنیم؟

Google Assistant (بخوانید گوگل اسیستنت) برنامه دستیار گوگل است که در سیستم عامل های Android 7.0 Nougat و Android 6.0 Marshmallow به بالا و حتی iOS 9 به بالا در دسترس است. شما می توانید از طریق فرامین صوتی از دستیار گوگل در مورد وضعیت آب و هوایی، فیلم های مشهور، بازیگران مطرح و غیره سوال کنید، شما می توانید بدون تایپ کردن و یا با تایپ کردن با دستیار گوگل ارتباط برقرار کنید. آیا دوست دارید در مورد دستیار صوتی گوگل بیشتر بدانید؟ پس از شما دعوت می کنیم ادامه این پست را مطالعه بفرمایید.

Google Assistant
Google Assistant

دستیار صوتی گوگل چیست؟ آموزش فعال سازی ، تنظیمات و .. در اندروید و آیفون

What Is Google Assistant and How to Use It

دستیار گوگل چیست؟ Google Assistant دستیار مجازی گوگل است. دستیار گوگل در اندروید به عنوان قابلیت Google Now شناخته می شود و اطلاعاتی را برای شما فراهم می کند بدون اینکه حتی شما این اطلاعات را درخواست کرده باشید. این قابلیت با ویژگی های سیزی اپل، الکسا آمازون، کورتانا مایکروسافت به رقابت پرداخته است. دستیار گوگل در ماه می ۲۰۱۶ به عنوان بخشی از برنامه پیام رسان هوشمند گوگل الو راه اندازی شد. بعد از مدت کوتاهی، دستیار گوگل در گوشی های پیکسل گوگل ظاهر شد. در آن زمان شما دستیار گوگل را تنها در گوشی های پیکسل پیدا می کردید در حالی که امروزه هر کسی که از گوشی اندروید ۵ به بالا استفاده می کند می توند از دستیار گوگل استفاده کند.

دستیار صوتی گوگل چیست؟

آیا من اپلیکیشن Google Assistant را دارم؟

اگر شما از دستگاه اندروید استفاده می کنید می توانید با فشار دادن و نگه داشتن دکمه Home به Google Assistant دسترسی پیدا کنید. اگر دستیار گوگل ظاهر شد قبلا این برنامه در گوشی شما نصب شده و آماده استفاده است. در غیر این صورت وقتی دکمه Home را نگه می دارید شما پیغامی مشاهده می کنید که از شما می خواهد که دستیار گوگل را فعال کنید. برخی از دستگاه های اندروید نیاز به برنامه مستقل Google Assistant نیاز دارند. در دستگاه های آیفون در صورتی که شما برنامه Google Assistant را داشته باشید می توانید به دستیار گوگل دسترسی پیدا کنید و در دستگاه های Google Home برنامه گوگل اسیستنت به صورت داخلی وجود دارد.

آیا من اپلیکیشن Google Assistant را دارم؟

دانلود دستیار گوگل برای اندروید و آیفون

چنانچه از طریق روش بالا متوجه شدید که گوگل اسیستنت را نصب ندارید و کاربر اندروید هستید می توانید از فروشگاه گوگل پلی اقدام به دانلود برنامه Google Assistant کنید. برای دانلود برنامه Google Assistant برای اندروید شما به Android 5 Lollipop به بالا، Android 6 Marshmallow به بالا یا تبلت هایی که دارای سیتم عامل اندروید بالا هستند نیاز دارید. دستگاه شما باید حداقل ۱٫۴ گیگابایت حافظه و صفحه نمایش ۷۲۰p داشته باشید. توجه داشته باشید اگر شما برنامه Google Assistant را به صورت داخلی دارید دیگر نیازی به نصب برنامه ندارید. کاربران آیفون هم می توانند دستیار گوگل را از اپ استور دانلود کنند و برای نصب آن نیاز به iOS 9.1 یا جدیدتر نیاز دارند.

دانلود دستیار گوگل برای اندروید و آیفون

چگونه Google Assistant را فعال کنیم؟

برای فراخوانی Google Assistant در گوشی های Android، دکمه Home را فشار دهید و نگه دارید یا بگویید Ok Google. در برخی از گوشی ها، شما همچنین می توانید بگویید Hey Google. در آیفون یا آی پد، باید برنامه Google Assistant را باز کنید و یا بگویید OK Google. اگر نمی خواهید از فرامین صوتی استفاده کنید می توانید سوال خود را تایپ کنید. دکمه صفحه کلید را لمس کنید و داخل دستیار گوگل متن خود را تایپ کنید. جالب است بدانید که دستیار گوگل درک درستی از زمینه ها دارد به طور مثال اگر شما بپرسید که دنزل واشنگتن کی متولد شد؟ و بعد بپرسید چه فیلم های مشهوری دارد؟ گوگل معنای واشنگتن را درک خواهد کرد که منظور شما ایالت واشنگتون نیست و منظور شما یک شخص است. دستیار گوگل می تواند با بسیاری از برنامه و سرویس ها ارتباط برقرار کند.

چگونه Google Assistant را فعال کنیم؟

علاوه بر این روش، شما می توانید برنامه گوگل را باز کنید و Settings را انتخاب کنید، حالا Voice و به دنبال آن OK Google detection را انتخاب کنید.

تنظیمات گوگل اسیستنت

دستیار گوگل برای شروع کار نیاز به هیچ تنظیماتی ندارد اما شما می توانید چند گزینه را تنظیم کنید تا بهتر برای شما کار کند. برنامه Google را باز کنید و روی دکمه منو که سه خط است تپ کنید و Settings را انتخاب کند، بعد دوباره Settings را زیر عنوان Google Assistant انتخاب کنید. در اینجا شما می توانید تنظیمات را ویرایش کنید. چند موردی که در اینجا مهم است به صورت زیر است:

  • Personal Info یا اطلاعات شخصی – شما می توانید در اینجا آدرس منزل و محل کار را برای هشداری ترافیکی وارد کنید. همچنین می توانید نام خود را در تنظیمات استفاده کنید تا وقتی که دستیار گوگل شما را صدا می زند نام خودتان را تلفظ کند.
  • Voice Match یا تطبیق صدا – این گزینه به دستیار کمک می کند تا صدای شما را بشناسد و به صورت قابل اعتمادتری به شما پاسخ دهد.
  • Music – ارائه دهنده موسیقی مورد علاقه خود را تنظیم کنید.
  • Routines – به شما امکان می دهد گروهی از فرامین را به صورت همزمان اجرا کنید.
  • Shortcuts – شما می توانید فرامین سفارشی را برای کارهای مختلف ایجاد کنید.

تنظیمات گوگل اسیستنت

نحوه غیرفعال کردن Google Assistant

اگر شما از این قابلیت نمی خواهید استفاده کنید و یا نمی خواهید به اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهد گوش کنید می توانید برنامه Google Assistant را غیرفعال کنید. برنامه Google را باز کنید و روی دکمه منو که سه خط است ضربه بزنید Settings را انتخاب کنید. در صفحه نتایج نام دستگاه خود را انتخاب کنید و بعد اسلایدر Google Assistant را تپ کنید تا غیرفعال شود.

نحوه غیرفعال کردن Google Assistant

گوگل اسیستنت فارسی

به صورت پیش فرض زبان دستیار گوگل انگلیسی است اما شما می توانید گوگل اسیستنت فارسی داشته باشید، فقط باید به مسیر Setting>Voice>Languages بروید و زبان فارسی را برای خود انتخاب کنید.

گوگل اسیستنت فارسی

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز در مورد اینکه دستیار گوگل چیست و نحوه دانلود دستیار هوشمند گوگل صحبت کردیم، اگر مطلبی وجود دارد که در پست امروز انزل وب مطرح نشده است می توانید آن را به همراه نظرات و پیشنهادات خود در بخش دیدگاه این پست با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : anzalweb.ir

سایت شرط بندی بت اسپات