وبسایت آموزشی ققنوس

راهنمای عینک آفتابی ورزشی کوهستان کوهنوردی صخره نوردی شکار

لزوم استفاده از عینک مناسب برای کوهنوردی و سایر ورزش ها

خطر قرار گرفتن در معرض تشعشعات خورشیدی به طور متوسط ​​۱۰٪ با هر ۱۰۰۰ متر ارتفاع افزایش می یابد ، و نور UVB موجود در آن خطرناک تر و دارای اسیب جدی تری میشود. علاوه بر این ، برف تا ۹۰٪ قدرت تابش خورشید را در مقایسه با زمین غیر برفی که تنها ۲۰٪ در انعکاس نور خورشید تاثیر دارد افزایش میدهد. همچنین وزش بادهای طوفانی و گاها همراه با گرد و خاک در دامنه ها از دیگر مشکلات است. از این رو شدت تابش خورشیدی ۱٫۵ برابر بیشتر از ۲،۰۰۰ متر و ۲٫۵ برابر بیشتر از ۴۰۰۰ متر از سطح دریا است. قرار گرفتن در معرض نور خورشید بسته به ضخامت لایه ازن در جو (که به عنوان یک فیلتر طبیعی عمل می کند) در مناطق مختلف جهان ، فصل و زاویه بروز اشعه خورشید متفاوت خواهد بود. لازم به ذکر است که پرتوهای خورشیدی در اعتدال پاییز ۲۵٪ بیشتر از اعتدال بهاری است وقتی لایه ازن ضخیم تر است.

حتی وقتی شرایط ابری باشد ، آفتاب هنوز در کوهستان خطرناک است. در حالی که نور UV توسط برخی ابرها متوقف می شود (ابر آلومینیومی) ، ابرهای سیروس به هیچ وجه تأثیر فیلتراسیون ندارند. مه به ۵۰٪ از نور خورشید اجازه می دهد و شما اغلب خود را در لایه بالای ابرهایی مشاهده می کنید که شدت نور به دلیل پراش بسیار زیاد است. بنابراین خطرات به همان اندازه در هوای خوب زیاد است.

علاوه بر آفتاب ، باد و سرما هم در ارتفاعات و هم در مناطق قطبی می تواند در صورت عدم محافظت از عینک یا عینک آفتابی در چشم شما خطرات زیادی برای چشم شما ایجاد کند.

شایع ترین مشکلات › فوتوکراتیت photokeratitis یا کوری برفی ، که به دلیل فرسایش سلولهای پوشاننده قرنیه ناشی از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در UVB است.

› اریتروپسی: فرسودگی شبکیه ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض تحریک شدید نور است.

›سندرم “White out” نامی برای انجماد پلکها در سرمازدگی شدید است: پارگی ، از بین رفتن ناحیه احساس و نور ترسی یا photophobia فوتوبیا

› انجماد قرنیه اگر به سرعت درمان نشود می تواند باعث نکروزهای (مردن نسوج زنده) برگشت ناپذیر شود.

» این اختلالات دو کارکرد اصلی را که برای عینک آفتابی کوهستان ضروری هستند نشان می دهد: متوقف کردن پرتوهای UVB و پیچیدن دور صورت

عینک آفتابی مناسب

فلذا اگر قصد دوچرخه سواری ، کوهنوردی ، صخره نوردی ، شکار ، بیابان نوردی ، موتور سواری را دارید حتما از عینک دایزی استفاده کنید. اگر شهر شما دارای طوفان ها و گرد و خاک طولانی در فصول مختلف است برای حفظ سلامتی چشمان خود از عینک آفتابی daisy استفاده کنید. زیرا دارای لایه محافظ نرم دور فریم داخلی عینک بوده و از هرگونه ورود گرد و غبار به داخل چشم جلوگیری میکند.

 

عینک دایزی دارای ۴ لنز قابل تعویض برای استفاده در شرایط نوری مختلف می باشد. لنز خاکستری رنگ واقعی محیط را نمایان می کند که مناسب برای استفاده روزانه می باشد. لنز قهوه ای کنتراست را افزایش می دهد و مناسب استفاده در شرایط برای نور خورشید زیاد است. از این لنز برای دوچرخه سواری ، رانندگی ، بازی گلف و… می توان استفاده کرد.  لنز ۷ رنگ یا لنز با پوشش چند لایه بوده که افزایش دید در نور کم را فراهم میکند.  و چهارمین مورد لنز زرد بوده که مناسب برای استفاده در شرایط نور و منطقه دید بسیار کم است.

 

منبع مقاله: فروشگاه اینترنتی لردیا – http://Lordia.org

http://lordia.org/%D8%B9%DB%8C%D9%86%DA%A9-%DA%A9%D9%88%D9%87%D9%86%D9%88%D8%B1%D8%AF%DB%8C/

سایت شرط بندی بت اسپات