وبسایت آموزشی ققنوس

چگونه پیام های حذف شده واتساپ را برگردانیم؟

چگونه پیام های حذف شده واتساپ را برگردانیم؟

برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ چگونه ممکن است؟ در این مقاله می‌خواهیم به بررسی برخی از راهکارها برای بازگردانی پیام‌های حذف شده بپردازیم و شما را با شیوه‌های مختلفی که برای این کار درنظر گرفته شده است، آشنا سازیم. حذف کردن پیام‌ها در واتساپ معمولا امکان بازگشت و ریکاوری را ندارند و لازم است افراد نسبت به این موضوع اطلاع داشته باشند.

حذف پیام های واتساپ

واتساپ یکی از پلتفرم‌های بسیار محبوب در جهان است که بیش از ۲ میلیارد کاربر دارد. به همین خاطر می‌توان آن را به یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی تلقی کرد که براساس سابقه، میزان کاربر نیز حرف اول را می‌زند. حذف پیام‌های واتساپ یکی از فیچرهای این پیام رسان است که تا قبل از این امکان برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ وجود نداشت. اما با توجه به اینکه در بسیاری از پیامرسان‌ها این قابلیت نهاده شده و غالب کاربران نیز درخواست آن را داشته‌اند، در بروزرسانی‌های اخیر امکان آن وجود دارد که در ادامه بیشتر به آن می‌پردازیم.

به طور معمول، حذف کردن پیام‌های واتساپ در حالت عادی ۱ ساعت و کمتر از ۱۰ دقیقه امکان پذیر بود. این مقدار زمان در نسخه‌های قدیمی‌تر که قبل از سال ۲۰۲۱ بودند، در حدود ۷ دقیقه بوده است. در آخرین بروزرسانی این پلتفرم، امکان حذف پیام تا ۲ روز نیز آورده شده است که فرصت خوبی را برای کاربران ارائه می‌کند. با این حال در رابطه با برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ راهکارهایی ارائه نشده است.

 

برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ

برای برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ ترفندهایی وجود دارند که می‌توانید به کمک آنها این نوع پیام‌ها را مشاهده کنید. به طور کلی برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ را می‌توان به دو نوع روش تقسیم کرد که اولی با بکاپ گرفتن از اطلاعات شما در این برنامه میسر می‌شود. دومین روش نیز آن است که پیام‌های حذف شده را از طریق یک برنامه ثالث مشاهده کنید. در ادامه به برخی از این روش‌ها می‌پردازیم که عبارتند از:

روش اول: استفاده از بکاپ

یکی از بهترین روش‌ها آن است که اقدام به بکاپ گرفتن و پشتیبانی از پیام‌های خود نمایید. در این حالت شما می‌توانید پیام‌های خود را تا زمان‌های بسیار زیادی نگهداری کرده و آنها را نیز به صورت فایل داشته باشید. مراحل استفاده از این قابلیت و بکاپ گرفتن به شرح زیر می‌باشند:

  • ابتدا به تنظیمات گوشی خود رفته و در قسمت Account، یک حساب جیمیل بسازید،
  • حال می‌توانید وارد برنامه واتساپ شده و اقدام به متصل کردن حساب خود به آن نمایید،
  • در این حالت ابتدا از قسمت بالا سمت راست سه نقطه را انتخاب کرده و گزینه Setting را بزنید،
  • حال بایستی گزینه Chats را بزنید، سپس بایستی گزینه Chat Back up را زده و گزینه Back up to Google Drive را بزنید.
  • حال نوبت آن است که بر روی گزینه سبز رنگ Back up کلیک کنید.

نکته: شما می‌توانید با زدن گزینه Only When I tap Back up یا گزینه‌های دیگر نیز تنظیمات بکاپ گرفتن را به خوبی تغییر دهید. پس از انجام این کار، در نهایت مرحله بعدی آن است که صبر کنید تا کار تمام شده و حالا از تمامی پیام‌ها بکاپ دارید. شما می‌توانید با بازگردانی آن‌ها زمانی که واتساپ خود را Clear Data می‌کنید، پیام‌هایی که ذخیره شده است، اقدام به برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ نمایید.

روش دوم: فعال سازی برنامه ریکاوری

مورد دیگری که می‌توان آن را از جمله روش‌های برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ دانست، فعال کردن iCloud Drive است. در این حالت کافیست این قسمت را فعال کرده و در ادامه گزینه Whats app داخل آن را نیز فعال کنید. مراحل کار به شرح زیر است:

  • در قدم اول بایستی تنظیمات گوشی خود را باز کرده و گزینه Apple ID را بفشارید.
  • حال بر روی گزینه iCloud کلیک کرده و تاگل iCloud Drive را بزنید.
  • پس از چند ثانیه صبر کردن، حال نوبت آن است که همه برنامه‌هایی که اجازه دسترسی یافتن به این قابلیت دارند را مشاهده کنید. در این لیست به دنبال برنامه واتساپ باشید.
  • حال کافیست آن را فعال کنید و می‌توانید پشتیبانی گیری ابری را برای این برنامه انجام دهید.

روش سوم: استفاده از برنامه WhatsRemoved+

روش دیگری که می‌تواند برای دستیابی و برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ درنظر گرفته شود، استفاده از اپ WhatsRemoved+ می‌باشد. این برنامه تاکنون بیش از ۱۰ میلیون بار دانلود شده و می‌تواند برای خواندن پیام‌هایی که در واتساپ حذف شده‌اند، قابل استفاده باشد. در این حالت کافیست مراحل زیر را دنبال کنید تا پیام‌های حذف شده را بدست آورید:

  • اولین قدم آن است که به گوگل استور مراجعه کرده و این اپلیکیشن را نصب کنید.
  • حال با موافقت کردن با قوانین آن، اجازه دهید تا به صورت کامل به اعلانات دستگاه شما دسترسی داشته باشد.
  • واتساپ را از لیست اپلیکیشن‌هایی که می‌تواند برای خواندن پیام‌های حذف شده اقدام کند، انتخاب کنید.
  • حال می‌توانید هر زمانی که فردی اقدام به حذف کردن پیام ارسال از خود به شما نماید را در اعلاناتی که این برنامه ارائه می‌کنند، مشاهده کنید.
  • حال بایستی جهت خواندن پیام‌های حذف شده، نوتیفیکیشن‌ها را باز کنید و بر روی گزینه Detected یا شناسایی شده ضربه بزنید.
  • مرحله بعدی آن است که اقدام به دیدن پیام‌ها نمایید. برنامه‌های دیگری نیز در این زمینه وجود دارند که می‌توان از آنها بهره برد.

در واقع WhatisRemoved+ برنامه‌ای است که به شما امکان می‌دهد اعلان‌ها و پوشه‌ها را در پیگیری تغییرات و فایل‌های حذف شده نظارت کنید. این باعث می‌شود تا هرگز چیزی را در برنامه‌های پیام‌رسان مورد علاقه خودتان است را از دست ندهید. اگر برنامه تغییری را در یک اعلان یا حذف یک پیام تشخیص دهد، به شما اطلاع می‌دهد تا بتوانید از طریق پیام حذف شده، فایل آن یا اتفاقی که افتاده است را شناسایی کنید.

با این حال پیشنهاد ما برای برگرداندن پیام های حذف شده واتساپ آن است که از روش بکاپ استفاده کنید و حالت تنظیمات آن را با قرار دادن بر روی حالت Daily طوری تنظیم کنید که هر روز پیام‌ها را داشته باشید. همچنین با زدن دکمه Back up می‌توانید در لحظه بکاپ را دریافت کنید.

 

منبع:‌جوان ایرانی

 

 

 

 

 

 

سایت شرط بندی بت اسپات