وبسایت آموزشی ققنوس

دسترسی به اپلیکیشن های ایرانی در گوشی‌های آیفون محدودتر شد

به گزارش مهر، اسفندماه سال ۹۷ اغلب توسعه دهندگان اپلیکیشن های ایرانی با ارسال پیامکی به کاربران آیفون از محدودیت جدید اعمال شده از جانب شرکت اپل برای امکان دسترسی به برخی اپلیکیشن های IOS خبر دادند و اعلام کردند که در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر این مورد را پیگیری و رفع کنند.

 

با محدودیت ایجاد شده امکان استفاده از خیلی از اپلیکیشن های ایرانی که قبل از این از راه سایت‌های در رابطه با خدمات دهندگان، دانلود و نصب شده بود، برای مشترکان آیفون از بین رفت.

 

به این معنی که امکان استفاده از اپلیکیشن های بانکی، خدماتی، ارتباطی و پیام رسان‌های ایرانی روی سیستم عامل IOS برای کاربران ممکن نبود.

 

پس از این اقدام اپل، خدمات دهندگان برخی اپلیکیشن های پرکاربرد، راههای دیگری برای دسترسی کاربران آیفون به این اپلیکیشن ها امتحان کردند و طی یک ماه گذشته موفق به ارائه خدمات از روش‌های دیگر شدند.

 

اما هم اکنون به نظر می‌رسد اپل در اقدامی جدید، بار دیگر جلوی دسترسی به اپلیکیشن های ایرانی را گرفته و امکان استفاده از این خدمات، برای کاربران آیفون میسر نیست.

 

در این رابطه خدمات دهندگان در پیامی به کاربران آیفون اعلام کرده‌اند که «با توجه به محدودیت اعمال شده از سوی شرکت اپل، امکان دسترسی به برخی اپلیکیشن ها برای سیستم عامل iOS وجود ندارد. برای استفاده از خدمات اپلیکیشن از طریق سایت موردنظر اقدام کرده و در تلاش هستیم تا هرچه زودتر این مورد را پیگیری و رفع کنیم.»

 

چندسالی است که کمپانی امریکایی اپل، به علت تحریم، دسترسی توسعه دهندگان اپلیکیشن را به فروشگاه اپلیکیشن این شرکت (اپ استور) مسدود کرده است و بنابراین شرکتهای عرضه دهنده خدمات اپلیکیشن، راه دومی برای عرضه خدمات به کاربران آیفون در پیش گرفتند.

 

به این مفهوم که تا پیش از این با اکانت اینترپرایز، امکان نصب اپلیکیشن را روی گوشی‌های آیفون از راه رجوع به سایت و تأیید نهایی مشترک روی گوشی، فراهم می‌کردند اما هم اکنون این راه دوم هم از جانب اپل مسدود شده است و دلیل آن تغییر رویه جدید شرکت اپل برای حفظ امنیت اطلاعات و رعایت حقوق مالکیت معنوی عنوان شده است.

 

برخی توسعه دهندگان اپلیکیشن امروز راه جدیدی را برای نصب اپ ها به کاربران اعلام کرده اند و برخی دیگر نیز در حال بررسی چاره‌ای برای رفع این مشکل و امکان دسترسی مجدد کاربران ایرانی به اپلیکیشن ها روی سیستم عامل IOS هستند.

 

سایت شرط بندی بت اسپات