وبسایت آموزشی ققنوس

شامپوهای ضد ریزش مو چی بخریم؟

شامپوهای ضد ریزش مو چی بخریم؟ از زبان فروشگاه خانومی بشنویم

شامپوهای ضد ریزش مو چی بخریم؟ از زبان فروشگاه خانومی بشنویم

گرچه زیبایی ظاهری امری نسبی است و تا حدودی به سلیقه‌ی افراد بستگی دارد اما پوست و مو به ترتیب جز اصلی‌ترین ملاک‌های زیبایی محسوب می‌شوند. به همین دلیل سلامت پوست و مو مهم‌ترین دغدغه افرادی است که به زیبایی و سلامت خود اهمیت می‌دهند. تأثیر مو در زیبایی غیرقابل انکار است. ریزش موها تا حدی طبیعی است و به گفته متخصصان ریزش روزانه ۸۰ الی ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی بوده و جای نگرانی ندارد.

مشکل اصلی از آنجا شروع می‌شود که ریزش موها غیرطبیعی بوده و فرد کم کم تراکم موی خود را از دست بدهد. ریزش مو علل مختلفی می‌تواند داشته باشد. یکی از سؤالاتی که همواره مطرح می‌شود این است کدام شامپو برای ریزش مو بهتر است؟ خانومی در این مطلب قصد دارد به ابعاد مختلف این پرسش مهم بپردازد.

شامپوهای ضد ریزش مو چی بخریم؟

آیا شامپو می‌تواند باعث ریزش مو می‌شود؟

در حال حاضر برندهای مختلفی از انواع شامپو وجود دارد که ادعای خواص متعددی همچون کاهش ریزش مو، افزایش جریان خون پوست سر، تغذیه موها و … را دارند. اما آیا ترکیبات موجود در یک شامپو واقعاً می‌تواند موجب ریزش مو و یا کاهش روند آن شود؟

یکی از ترکیبات اصلی بکار رفته در انواع شامپوها و دیگر مواد شوینده، ماده‌ای به نام سدیم لوریل سولفات است که در واقع وجود این ماده، میزان ایجاد کف و قدرت پاک‌کنندگی را در یک شوینده تعیین می‌کند. این ماده قیمت بالایی ندارد و مورد توجه تولیدکنندگان انواع شامپو و مواد شوینده قرار دارد اما استفاده بیش از مقدار مجاز از این ماده در شامپو برای موها آسیب زا است. بنابراین، وجود بیش از ۲ درصد این ماده در شامپو موجب افزایش ریزش مو می‌شود.

گرچه استفاده از این ماده در کشورهای اروپایی ممنوع اعلام شده اما متأسفانه بسیاری از شامپوهای ایرانی دارای ۱۰ الی ۲۰ درصد سدیم لوریل سولفات هستند. این شامپوهای بی‌کیفیت به مرور موجب خشکی و شکنندگی موها و در نهایت ریزش موها می‌شود.

آیا استفاده از شامپو ضد ریزش مؤثر است؟

در حال حاضر شامپوهایی با عنوان ضد ریزش در بازار موجود است که هرکدام قیمت و مزایایی منحصر به خودشان را دارند. ماده ماینوکسیدیل یک از ترکیباتی است که مدت‌ها به‌عنوان راه  درمان و پیشگیری از ریزش مو استفاده می‌شود. بسیاری از شامپوهای گیاهی که ادعای درمان و کنترل ریزش مو را دارند شامل این ماده مؤثر هستند.

تحقیقات نشان داده است که شامپوهایی که حاوی ۲ الی ۵ درصد ماینوکسیدیل هستند علاوه بر کاهش ریزش مو، تا حدودی موجب رویش مجدد موها می‌شوند. نمی‌توان ادعا کرد که با شامپو می‌توان ریزش مو را درمان کرد! اگر ریزش موهای شما علت زمینه‌ای یا ارثی نداشته باشد، در بهترین حالت استفاده از یک شامپوی با کیفیت و حاوی مواد تقویت کننده می‌تواند مفید باشد و موجب کاهش ریزش موهای شما شود.

بنابراین، شاید نتیجه‌ای که از تبلیغ یک شامپوی باکیفیت انتظار دارید در عمل دریافت نکنید اما مطمئن باشید که استفاده از یک شامپوی بی‌کیفیت قطعاً به موها و پوست سر شما آسیب می‌رساند.

شامپوی مناسب برای ریزش مو

برای کاهش روند ریزش مو، شامپویی مناسب است که حاوی مواد شیمیایی مضری همچون سولفات، پارابن یا سدیم لوریل سولفات نبوده و دارای انواع مختلف پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مهارکننده‌های هورمون DHT  باشد. در ادامه قصد داریم چند شامپوی مناسب برای ریزش مو را معرفی کنیم.

شامپو تقویت کننده سریتا

شامپو تقویت کننده سریتا

شامپو تقویت کننده و ضد ریزش موهای چرب سریتا محصولی بسیار غنی برای کنترل چربی مو و ریزش آن بوده که با ترکیباتی مانند جوانه گندم، بابونه، رزماری، مریم گلی از انتقال چربی پوست سر به ساقه مو جلوگیری می‌کند. این شامپو میزان ترشح سبوم، میزان چربی و اسیدیته پوست سر را تنظیم می‌کند و موها را نرم و براق‌تر می‌کند.

این شامپو همچنین دارای خواص ضدالتهابی و تسکین دهنده است که از تحریک ریشه مو و ریزش آن جلوگیری می‌کند. برند سریتا در این محصول از خواص دارویی گیاهان به خوبی بهره برده است.

شامپو ضد ریزش فولیکا

شامپو فولیکا ضمن تقویت و پاکسازی مو و پوست سر، با فرمولاسیون غنی شده خود برای الگوهای مختلف ریزش موی خانم‌ها و آقایان مناسب است. این محصول حاوی ترکیبات ارزشمندی چون کافئین، ویتامین B6، زینک سولفات، ویتامینB7، عصاره آرنیکا و سیلک پروتئین است که موجب تقویت ریشه مو و پیاز آن شده و از ریزش آن جلوگیری می‌کند. شامپو ضد ریزش فولیکا با افزایش سرعت گردش خون در کف سر موجب بازسازی و احیای موها و در نتیجه استحکام و استقامت موها می‌شود.

این محصول همچنین با تنظیم ترشح چربی پوست سر منجر به افزایش رشد موها شده و با ترمیم آن به افزایش لطافت و درخشش مو کمک می‌نماید. برای خرید این شامپو با بهترین قیمت، می‌توانید سفارش خود را تنها در چند دقیقه در فروشگاه اینترنتی خانومی ثبت کرده و طبق برنامه زمانی ارسال، آن را درب منزل تحویل بگیرید.

شامپو ضد ریزش کافئین نئودرم

شامپو ضد ریزش کافئین نوتریسل نئودرم با ترکیباتی مانند کافئین، PQ10  و گلیسیرین موهای شما را احیا کرده و با آبرسانی به فولیکول‌های مو از ریزش آن جلوگیری می‌کند. کافئین موجود در این شامپو علاوه بر داشتن آنتی اکسیدان، به خوبی به پوست سر نفوذ می‌کند و به خنثی شدن رادیکال‌های آزاد و اثرات مضر آن‌ها کمک می‌کند.

گلیسیرین موجود در این شامپو به حفظ رطوبت مو کمک کرده و در نتیجه با تأمین آب مورد نیاز سلول‌ها به رشد مو کمک می‌کند. با خرید شامپو ضد ریزش مو نئودرم از فروشگاه اینترنتی خانومی می‌توانید از مزایای آن برای کاهش ریزش مو بهره ببرید.

شامپو ضد ریزش کافئین نئودرم

کلام آخر

برای شستن موهای خود به دنبال برندهای عجیب و غریب و ناشناخته نباشید، زیرا ممکن است حاوی مواد نامناسب باشند. استفاده از برندهای معروفی که بارها امتحان خود را پس داده اند می تواند گزینه ای مطمئن و راحت برای شما باشد. اگر موهای شما مشکل یا آسیب جدی دارد، بهتر است ابتدا از یک متخصص کمک بگیرید تا انتخاب بهتری داشته باشید.

خانومی اولین و جامع‌ترین فروشگاه اینترنتی تخصصی آرایشی بهداشتی است که با داشتن نمایندگی رسمی بیش از ۲۵۰ برند آرایشی بهداشتی و مراقبتی، تمامی محصولات را بدون واسطه، مستقیماً از تولیدکننده اصلی و یا وارد کننده رسمی برند دریافت نموده و عرضه می‌نماید، به این ترتیب اصالت کالا، قیمت و تاریخ انقضای درست محصول با اطمینان توسط خانومی تضمین می‌شود.

 

 

 

سایت شرط بندی بت اسپات