وبسایت آموزشی ققنوس

صفر تا صد هوشمندسازی خانه

صفر تا صد هوشمندسازی خانه

برای داشتن خانه ای هوشمند لازم است بدانید چه نیازهایی وجود دارد و تجهیزات هوشمند چه نیازهایی را برطرف میکند .

این روزها هوشمندسازی خانه خیلی ترند شده ولی مفهوم دقیقی از آن بیان نشده . به طور کلی می توان هوشمندسازی را با کنترل از راه دور تعریف کرد . هرچند مفهوم هوشمندسازی چیزی فراتر از این واژه است .

نیازهایی که تا به امروز برای یک فرد در خانه تعریف شده است موارد زیر است .

تامین امنیت و کنترل خانه از راه دور زمانی که کسی در خانه نیست

اجرای سناریو های مختلف و انجام کارهایی که هر روز انجام میدهیم

کنترل وسایل برقی خانه از راه دور

هرچند نیاز های امروز در خانه هوشمند بیش از این موارد است ، اما می توان هوشمندسازی را در این موارد خلاصه کرد . در ادامه هر یک را به طور مفصل توضیح میدهیم

دزدگیر و سیستم امنیتی هوشمند ، مراقب خانه ما است

وقتی در خانه نیستیم احتمال دزدی و سرقت زیاد است . همه ما دوست داریم بتوانیم وقتی سفر هستیم و یا ویلایی در شهر دیگر داریم آن را کنترل کنیم و از راه دور مراقبت کنیم . برای این کار می توانیم از سیستم امنیتی هوشمند استفاده کنیم . سیستم امنیتی هوشمند یا دزدگیر تنوع زیادی دارد . برخی با ارسال پیامک اطلاع میدهند و برخی از طریق اینترنت به گوشی پیام میدهند و یا با آژیر ایجاد صدا میکنند . تمامی این موارد می توانند عامل بازدارنده باشند و از دزدی جلوگیری کنند و  مفید هستند . اما سادگی نصب و راه اندازی در سیستم امنیتی بسیار حائز اهمیت است . با نصب سنسور درب و پنجره از باز شدن درب باخیر میشویم . با نصب سنسور های حرکتی هوشمند از حضور افراد با خبر میشویم . با نصب سنسور دود هوشمند از آنش سوزی باخبر میشویم و از سنسور نشت آب هوشمند از بروز ترکیدگی لوله و اتفاقات مشابه باخبر میشویم . این موارد با هزینه بسیار کم از هزینه های بسیار زیاد جبران ناپذیری جلوگیری میکند .

قفل هوشمند و دستگیره هوشمند می تواند امنیت درب ورودی خانه را تضمین کند . با داشتن دستگیره های هوشمند می توانید به راحتی منزل را ترک کنید و نگران ورود افراد متفرقه نباشید . خوبی دستگیره های هوشمند قابل کنترل از طریق گوشی موبایل  این است که قابل نصب بر روی تمامی درب های معمولی و ضد سرقت هستند . تنوع بسیار زیاد این قفل های هوشمند انتخاب را برای ما ساده میکند چون با توجه به سلیقه خود می توانیم هر یک را انتخاب کنیم . علاوه بر امنیت زیبایی خاصی به محیط می دهد و از شر دستگیره های قدیمی خلاص میشویم .

دوربین حرکتی هوشمند یکی دیگر از تجهیزات هوشمند است که به راحتی می توان منزل را توسط گوشی کنترل کرد . دوربین های حرکتی با قابلیت حرکت ۳۶۰ درجه این امکان را به ما می دهند که تمام زوایای خانه را ببینیم . این دوربین ها بر روی میز و سطوح مختلف قرار میگیرند و نیازی به تخریب و نصب بر روی دیوار نیست . مشکلاتی از قبیل سیم کشی و جانمایی دستگاه مرکزی و مانیتور و هزینه های جانبی در دوربین های هوشمند از بین رفته است .

با هوشمندسازی ساده زندگی کن

برخی از کارها را هر روز انجام میدهیم و زمان زیادی را برای آن صرف میکنیم . با هوشمندسازی خانه برخی از این موارد را به تجهیزات هوشمند میسپاریم و در وقت خود صرفه جویی میکنیم . کارهایی که می تواند به صورت سناریو های دلخواه هر روز انجام شوند .  به طور مثال هر روز برای آماده کردن صبحانه و  تهیه قهوه و یا چای باید زمانی را اختصاص بدهیم که به راحتی با رله سوئیچ های هوشمند و یا پریز هوشمند می توانیم قهوه جوش را روشن کنیم و یا چای ساز را آماده کنیم . کنار زدن پرده ها در روز و بستن آنها در شب کاری است که اکثرا انجام میدهیم . برای این کار کافی است پرده برقی هوشمند داشته باشیم و طبق زمان مشخص هر روز فرمان کنار رفتن پرده ها را صادر کنیم . شب ها پرده های منزل به طور اتوماتیک خودشان برمیگردند .

جارو زدن یکی ازدغدغه ها و  مشکلات کار خانه هاست . افرادی که شاغل هستند و وقت کمی دارند معمولا از جارو زدن بسیار رنج میبرند . با جارو برقی های رباتیک و هوشمند می توانید زمانی که منزل نیستید خانه را تمیز کنید . هزینه ی تهیه یک جارو برقی بسیار کمتر از ارزش زمانی است که هرچند روز یکبار برای جارو زدن صرف میشود . جارو برقی های هوشمند طبق برنامه در خانه حرکت میکنند و تمام خانه را تمیز میکنند . نسل جدید جارو ها بسیار هوشمندتر از قبل شده اند و توان تفکیک مناطق را نیز دارند .

در فصل گرما روشن کردن کولر قبل از ورود به خانه یکی از جذاب ترین کارهایی است همه آرزوی آن را دارند . با کلید کولر آبی هوشمند و یا کنترلر هوشمند کولر گازی می توانید قبل از رسیدن به خانه کولر را روشن کنید و از هوای خوب لذت ببرید . در فصل سرما هم تنظیم دمای خانه و ویلا بسیار مهم است . ترموستات های هوشمند می توانند دمای خانه و یا ویلا را تنظیم کنند . با این کار در مصرف سوخت بسیار صرفه جویی می شود و موتورخانه و سیستم گرمایشی همیشه روشن نیست .

روشن و یا خاموش شدن چراغ های خانه یکی از ساده ترین و پرکاربرد ترین امکانات تجهیزات هوشمند است . شما می توانید هر روز با برنامه ریزی مشخص لامپ ها و لوستر های خانه را روشن کنید و یا خاموش کنید . کلید های لمسی هوشمندی که علاوه بر زیبایی ، کاربرد های بی نظیری دارند .

آیفون هوشمند می تواند برای ما بسیار کاربردی باشد و افراد را پشت در ببینیم و یا از راه دور درب را باز کنیم . سیستم صوتی هوشمند می تواند هر روز موسیقی مورد علاقه ما را هنگام استراحت و یا صرف غذا و یا همنیشینی با افراد پخش کند . تمامی این موارد می تواند با سلیقه ما تنظیم شود و از زندگی هوشمند لذت ببریم

وسایل برقی را از راه دور کنترل کنید

برای همه ما پیش آمده که بعد از خروج خانه شک میکنیم که وسایل برقی را خاموش کردیم یا نه . با تجهیزات هوشمند می توانیم به راحتی از راه دور توسط گوشی موبایل کنترل کنیم .

و یا شما در محلی حاضر نیستید اما لازم است که وسیله برقی روشن و یا خاموش شود . با هوشمندسازی میتوانید این کار را بکنید .

به طور مثال برای آبیاری باغ و یا باغچه معمولا افراد دچار مشکل می شوند  . با آبیاری هوشمند می توانید از راه دور گلدان ها و یا باغچه خود را آبیاری کنید . هزینه تجهیز آبیاری هوشمند به مراتب کمتر از راههای قدیمی و سنتی است .

تمامی تجهیزات هوشمند مورد نیاز زندگی باعث کاهش هزینه برق و صرفه جویی در وقت ما می شود . تا چند سال آینده خانه ای بدون تجهیزات هوشمند وجود نخواهد داشت . پس بهتر است همین امروز به فکر آینده باشیم. فروشگاه خانه هوشمند استر اسمارت ارائه دهنده بهترین تجهیزات هوشمند بیسیم

سایت شرط بندی بت اسپات