وبسایت آموزشی ققنوس

علائم ،تشخیص و درمان آسم قلبی

به بیماران گاهی اوقات می گویند که مبتلا به آسم قلبی هستند و آنها سؤال می کنند که آیا به درمان خاص آسم احتیاج دارند. این بیماران غالباً تعجب می كنند كه آیا علائم زیر به دلیل آسم هست:

خس خس سینه

سنگینی قفسه سینه

سرفه کردن

تنگی نفس

 

علائم آسم قلبی, آسم و بیماری قلبی  روش های درمان آسم قلبی

 

آسم قلبی با آسم متفاوت است :

با وجود بسیاری از بیماران که متفاوت فکر می کنند و علائم شبه آسم را تجربه می کنند ، آسم قلبی در واقع آسم نیست. در حالی که پاتوفیزیولوژی آسم شامل التهاب و باریک شدن راه های هوایی است ، علائم آسم قلبی به دلیل شرایط اساسی است.

 

نارسایی قلبی ، شرایطی که قلب به طور عادی پمپاژ نمی کند ، گاهی می تواند از آسم تقلید کند و گاهی توسط بیماران به عنوان آسم قلبی گفته می شود. خس خس سینه در آسم قلبی به دلیل تنگ شدن راه های هوایی و التهاب نیست بلکه به دلیل مایع موجود در ریه ها است. هنگامی که پمپ قلب به درستی کار نمی کند ، مایعات تمایل به پشتیبان گیری به ریه ها دارند. مایع موجود در ریه ها چیزی است که منجر به ایجاد خس خس در ریه ها می شود.

 

نارسایی قلبی در واقع یک بیماری خاص نیست ، بلکه ترکیبی از علائم است. به عبارت دیگر نارسایی قلبی علت دارد و پزشک شما باید علت را تعیین کند تا بهترین درمان را برای شما انجام دهد. بعضی اوقات نارسایی قلبی ناشی از تنگ شدن شریانهایی است که خون رسانی به قلب را تأمین می کنند. برخی اوقات فشار خون بالا در طی سالیان متمادی منجر به آسیب دیدن قلب و عملکرد ضعیف پمپ می شود. با گذشت زمان این شرایط باعث می شود قلب ضعیف ، سفت یا هر دو شود.

 

گاهی اوقات عملکرد ضعیف قلب به دلیل ضعف جریان خون نیست، که اغلب به آن کاردیومیوپاتی گفته می شود. عفونت های ویروسی ، سوء مصرف مواد مخدر و الکل می توانند همه منجر به آسیب دیدن عضله قلب و علائم نارسایی احتقانی قلب شوند.

 

سرانجام ، برخی از مشکلات پزشکی می توانند بیش از حد بر قلب کار کرده و منجر به آسیب دیدن عضله قلب شوند. این موارد شامل مشکلات دریچه قلب ، بیماری تیروئید ، بیماری مزمن کلیه یا دیابت است.

 

علائم آسم قلبی, آسم و بیماری قلبی نارسایی قلبی، شرایطی که قلب به طور عادی پمپاژ نمی کند، گاهی می تواند از آسم تقلید کند

 

علائم آسم قلبی

علاوه بر علائم آسم مانند خس خس سینه ، تنگی نفس و سرفه ، آسم قلبی ممکن است منجر به احتباس مایعات وابسته در مچ پا و اندام تحتانی باشد که به آن ادم گفته می شود. برخی بیماران ممکن است در نتیجه احتباس مایعات متوجه افزایش وزن شوند. بیماران مبتلا به نارسایی قلبی علائم دیگری را گزارش می دهند که می تواند مشابه بیماران مبتلا به آسم ضعیف کنترل شده از جمله خستگی و ضعف باشد.

 

آیا آسم قلبی یک اورژانس است؟

میتواند باشد. وقتی علائم به اندازه کافی شدید باشد ، می تواند منجر به هیپوکسیمی یا کمبود اکسیژن در خون شود. آسم قلبی در نهایت می تواند به حمایت هوایی مانند لوله گذاری یا ورود به بخش مراقبت های ویژه نیاز داشته باشد. اگر بیمار مبتلا به آسم قلبی در یک انفارکتوس حاد میوکارد یا سکته قلبی ، کاهش حاد جریان خون به قلب را تجربه کند ، این قسمت می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

جالب است که تقریباً یک سوم از کلیه بیماران سالخورده با نارسایی احتقانی قلب با خس خس سینه ظاهر می شوند.

 

علائم آسم قلبی, آسم و بیماری قلبی نارسایی قلبی در واقع یک بیماری خاص نیست ، بلکه ترکیبی از علائم است

 

تشخیص آسم قلبی:

در بیشتر موارد ، تشخیص با معاینه پزشک است ، اگر پزشک شما گمان می کند که علائم شما به دلیل آسم نیست ، ممکن است تعدادی از آزمایشات را انجام دهد تا به دنبال نارسایی احتقانی قلب مانند موارد زیر باشد:

BNP – یک آزمایش خون است که در نارسایی احتقانی قلب افزایش می یابد.

اکوکاردیوگرام – تست سونوگرافی قلب که نشان می دهد قلب شما به خوبی پمپاژ می کند یا خیر.

نوار قلب – یک ردیابی قلبی که می تواند به سرعت مشکلات حاد قلب را تشخیص دهد و در صورت آسیب های قبلی را تشخیص دهد.

MRI قلبی- بسیاری از مراکز برای جستجوی ذخایر کلسیم و انسداد در رگهای خونی که قلب را تأمین می کنند ، امتحانات MRI را آغاز کرده اند.

 

علائم آسم قلبی, آسم و بیماری قلبی تست سونوگرافی قلب نشان می دهد قلب شما به خوبی پمپاژ می کند

 

درمان آسم قلبی:

درمان اصلی رسیدگی به بیماری زمینه ای قلبی خواهد بود. اگر این علائم توسط پمپ ضعیف قلب ایجاد شده باشد ، درمان با داروهای زیر انجام می شود:

دیورتیک ها – باعث افزایش ادرار و از بین بردن مایعات می شوند.

مهارکننده های ACE – فشار را بر قلب کاهش می دهند.

نیترات – باعث گشاد شدن عروق و کاهش بار اضافی حجم می شود.

 

در کوتاه مدت ، پزشک به منظور بهبود علائم احتمالاً با آگونیست های بتا کوتاه مدت (SABA) درمان می کند. علاوه بر این ، اگر دچار کمبود هیپوکسی هستید ، با اکسیژن تحت درمان قرار خواهید گرفت. بیماران آسم قلبی با علائم تنگی نفس عموماً به سرعت به SABA پاسخ می دهند.

 

در بعضی موارد ، ممکن است شما بیشتر مانند بیمار مبتلا به آسم با استروئیدهای سیستمیک تحت درمان قرار بگیرید. این حالت معمولاً زمانی اتفاق می افتد که سریعاً به دیورتیک ها پاسخ ندهید و نگرانی بالقوه ای در مورد ابتلای شما به آسم یا برخی از مؤلفه های بیماری واکنش مجاری هوایی یا COPD وجود دارد. اگر نگرانی وجود داشته باشد ، ممکن است آنتی بیوتیک نیز دریافت کنید.

سایت شرط بندی بت اسپات