وبسایت آموزشی ققنوس

مدیریت صفحه لاک‌اسکرین در ویندوز ۱۰

ویندوز ۱۰ به طور پیش فرض تصاویر پس‌زمینه زیبایی را برای صفحه لاک اسکرین انتخاب می‌کند که با هر بار ورود به محیط ویندوز تغییر می‌کند و باعث کاهش سرعت دسترسی شما به صفحه لاگین می‌شود.
301

زمانی که کاربران ویندوز ۱۰ رایانه خود را روشن می‌کنند، روی صفحه لاک اسکرین یک عکس پس زمینه وجود دارد که باید برای وارد کردن رمز عبور جهت دسترسی به محیط لاگین روی این عکس کلیک کنند‌. این تصاویر توسط موتور جستجوی شرکت مایکروسافت به نام بینگ جمع‌آوری می‌‌شوند و توضیحات مربوط به عکس در قسمت بالای سمت راست صفحه نمایش داده می‌شود. برخی از کاربران تمایل دارند که بدون دیدن صفحه لاک‌اسکرین و به طور مستقیم وارد محیط ویندوز شوند، در ادامه خواهیم دید که چگونه می‌توان به این هدف دست یافت.

سیستم عامل ویندوز ۱۰ دارای روش‌های متفاوتی برای شخصی‌سازی رایانه است، یکی از این روش‌ها تغییر عکس موجود در صفحه لاک‌اسکرین با هر بار روشن کردن رایانه و وارد کردن رمز عبور است.

می‌توانید برای آگاه شدن از نوع روش انتخابی ویندوز برای شخصی سازی صفحه لاک‌اسکرین کلید‌های Windose+I را روی صفحه کیبورد به طور هم‌ زمان فشار دهید. با این کار صفحه تنظیمات برای شما باز خواهد‌ شد، در این صفحه با انتخاب گزینه personilize پنجره جدیدی برای شما باز می‌شود، حال در سمت چپ این پنجره گزینه لاک‌اسکرین را انتخاب کنید.

لاک اسکرین ویندوز ۱۰

یکی از گزینه‌هایی که برای عکس پس‌زمینه انتخاب می‌شود ویندوز اسپاتلایت است این گزینه هر روز تصاویر و نکته‌های جدیدی را از سایت مایکروسافت انتخاب می‌کند و به شما نمایش می‌دهد. اگر رایانه شما روی گزینه ویندوز اسپاتلایت تنظیم شده است برای تغییر آن از منوی کشویی موجود گزینه pictures را انتخاب کنید و عکسی را که می‌خواهید در پشت زمینه صفحه لاک اسکرین خود داشته باشید انتخاب کنید حال با ری‌استارت رایانه خود می‌توانید با تنظیمات جدید وارد محیط ویندوز شوید.

ویندوز ۱۰ به‌طور پیش فرض طوری تنظیم شده است که برای وارد‌شدن به صفحه لاگین و محیط ویندوز نیاز به رمز عبور داشته باشد. این روش به منظور حفظ امنیت رایانه و اطلاعات شما طراحی شده است؛ با غیر فعال کردن این گزینه می‌توانید بدون نیاز به رمز ورود وارد محیط ویندوز شوید. ولی این حالت از لحاظ امنیت به هیچ وجه مناسب نیست زیرا هر شخصی می‌تواند با روشن‌کردن رایانه شما به فایل‌ها و اطلاعات‌تان دسترسی داشته باشد.

سایت شرط بندی بت اسپات