وبسایت آموزشی ققنوس

آشنایی با مزایا و معایب کیت تست سریع کرونا

 

کیت تست سریع کرونا, مزایا و معایب کیت تست سریع کرونا, کیت تست سریع کرونا چیست

کیت تست سریع کرونا

 

کیت تست سریع کرونا چیست و چه معایب و مزایایی دارد؟

به دلیل اینکه آماده شدن جواب آزمایش کرونا زمان می برد، خیلی از افراد شاکی هستند. حتی دیده شده است که افراد تا آماده شدن جواب، وضعیت وخیمی پیدا می کنند و یا حتی فوت می کنند. بنابراین کیت هایی ساخته اند که در کمترین زمان مشخص می کند که شما مبتلا به کرونا هستید یا خیر. که در ادامه به آن می پردازیم.

 

مزایا و معایب آزمایش سریع برای COVID-19

بسیاری شکایت کرده اند که آزمایش PCR استاندارد برای تشخیص ویروس جدید کرونا در هنگام رسیدن به نتایج بسیار کند است. در بسیاری از موارد بحرانی، نتایج بسیار دیر می آیند، بدین معنا که بیمار قبلاً بر اثر عوارض COVID-19 فوت کرده بود و بعد جواب آزمایش آن می آمد.

 

جایگزین سریع تری برای آزمایش استاندارد PCR وجود دارد: این آزمایش “آزمایش سریع آنتی بادی” نامیده می شود و بسیاری از مردم، از جمله سازمان های دولتی از آنها برای کمک به تشخیص موارد احتمالی بیشتر استفاده می کنند. با این حال، باید توجه داشته باشیم که این کیت های آزمایش سریع در واقع تشخیص نمی دهند که آیا فردی ویروس COVID-19 دارد یا نه. فقط آزمایش PCR می تواند ویروس را تشخیص دهد.

 

تست پادتن سریع، نیاز به یک نمونه خون دارد. به جای تشخیص وجود ویروس واقعی، آزمایش سریع فقط می تواند وجود آنتی بادی ها مخصوص ویروس را تشخیص دهد.

 

وجود این آنتی بادی ها به چه معناست ؟ این نشانه ای است که فرد الف) در حال حاضر آلوده است. یا ب) فرد قبلاً آلوده شده بود و اکنون بهبود یافته است. زمان پردازش این آزمایش تقریباً ۱۵ تا ۴۵ دقیقه طول می کشد.

 

بر خلاف آزمایش های سریع آنتی بادی، در آزمایش های PCR از سواب واقعی بیمارانی که از بینی یا گلو برداشته شده اند استفاده می شود. این آزمایش قبل از انتشار نتایج بیشتر طول می کشد. از ۲۴ ساعت یا حداکثر ۳ روز طول می کشد که نتایج آن اعلام شود.

 

پیشنهاد شده است که این آزمایش سریع بر روی کارگران و کارکنانی که پس از اتمام قرنطینه به کار باز می گردند انجام شود. از جمله مزایای آزمایش سریع، هزینه است، زیرا استفاده از آن بسیار ارزان تر است و سریعتر به نتایج می رسند.

 

مزایای کیت تست سریع کرونا, معایب کیت تست سریع کرونا, آشنایی با ابزارهای پزشکی

نحوه ی آزمایش تست سریع کرونا

 

محدودیت های آزمایش کرونا

بسیاری از متخصصان پزشکی کیت های آزمایش آنتی بادی را به دلیل “سطح بالای نادرستی، به ویژه شیوع زیاد” مثبت کاذب “توصیه نمی کنند. سازمان بهداشت جهانی استفاده از آزمایش های تشخیص سریع برای تأیید موارد COVID-19 را توصیه نمی کند.

 

با وجود این نگرانی ها، دولت تصمیم گرفت از کیت های تست سریع همراه با کیت های تست مبتنی بر PCR استفاده کند. در حالی که آزمایشات سریع برای اهداف تشخیصی به اندازه کافی قابل اعتماد نیستند، اما می توانند در غربالگری افرادی که احتمالاً در برابر این بیماری آسیب پذیر هستند مفید باشد.

 

کیت تست سریع پروژه آنتی بادی، یک ابتکار بخش خصوصی، همچنین نشان می دهد که ترکیب هر دو آزمایش سریع و مبتنی بر PCR به اقتصاد کمک می کند تا دوباره راه اندازی شود و یک شبکه ایمنی در برابر موج دوم ویروس COVID-19 ایجاد کند.

 

کیت ها را چگونه می توان استفاده کرد؟

نحوه کار با کیت تست سریع کرونا خانگی راحت است. ابتدا باید میز و دست ها کاملا تمیز و ضدعفونی شوند. بینی باید تمیز و باز باشد. سپس داخل تویوپ کوچک که داخل کیت است. حدود ۱۰-۱۵ قطره از محلول داخل کیت را بریزید و آن را تکان بدهید تا کاملا یکنواخت شود. سپس لوله ای نازک (سواپ) که در دستگاه قرار دارد را باز کنید، دقت کنید دستتان به سر لوله نخورد. سر را بالا و کمی به عقب ببرید. سپس لوله را داخل بینی کنید تا حدی که به مانع برخورد کند، سپس ۲ بار به سمت راست و ۲ بار به سمت چپ بچرخانید.

 

لوله را از بینی خارج کنید و سر آن را داخل تویوپ بگذارید و در آن را ببندید. و اجازه بدهید حدود ۲ دقیقه بماند. پس از ۲ دقیقه، حدود ۴ قطره از محلول را داخل نمونه ی کاست بریزید و آن را در جایی ثابت قرار بدهید و ۱۵ دقیقه صبر کنید.

 

همچون تست حاملگی، دستگاه با یک نوار (منفی) یا دو نوار (مثبت) نتیجه را نشان می دهد. اگر خطی ظاهر نشد باید یک بار دیگر آزمایش انجام شود.

پیشنهاد ویژه
  • لیزر موهای زائد,عوارض لیزر موهای زائد,اصلاح لبخندتاثیر لیزر روی پوست های متفاوت
  • ارتودنسی,متخصص ارتودنسی,ارتودنسی نامرئیاصلاح طرح لبخند و زیبایی دندان
  • مشاور خانواده,درمان استرس,مشکلات زناشوییمشاوره رایگان در زمینه‌ی کرونا

 

اگر علامت T و C خطی ظاهر شد. جواب مثبت است و فرد آزمایش شده مبتلا به کووید ۱۹ می باشد. اگر خط C مشخص شد جواب منفی است و فرد مبتلا به کرونا نیست و اگر خط T مشخص شد و یا هیچ خطی نشان داده نشد، نتیجه غیر معتبر است و باز باید آزمایش انجام شود.

 

روش کار با کیت تست سریع کرونا, کیت تست سریع کووید 19, افرادی که باید از کیت تست سریع کرونا استفاده کنند

مثبت یا منفی بودن تست سریع کرونا

 

چه افرادی می توانند از کیت تست سریع کرونا استفاده کنند؟

در حال حاضر، فقط افراد زیر را می توان با استفاده از کیت های تست سریع آزمایش کرد:

 

• کارکنان مراقبت های بهداشتی بدون علامت اما “قرار گرفتن در معرض محافظت نشده”

• فردی که علائم را نشان می دهد و با یک فرد مبتلا یا مشکوک تماس نزدیک داشته است.

• فرد بدون علامت که با بیمار COVID-19 تماس نزدیک داشته است.

• افراد بدون علامت اما در مناطقی زندگی می کنند که مشکوک به انتقال COVID-19 مبتنی بر جامعه هستند.

 

در حال حاضر، که به تدریج ما با “هنجار جدید” سازگار می شویم، تنها می توانیم به منابع موجود خود تکیه کنیم و اقدامات پیشگیرانه را دنبال کنیم.

سایت شرط بندی بت اسپات