وبسایت آموزشی ققنوس

برای چاق شدن چه غذاهایی بخوریم؟

  1. آووکادو

آووکادو یک ابرغذاست. هر میوه ی آن ۱۰ گرم فیبر و بیش از دو برابر موز پتاسیم دارد. آووکادو سطح کلسترول خون را پایین می آورد، خطر ابتلا به دیابت و سرطان را کاهش می دهد و به بهبود سلامت پوست کمک می کند. آووکادو دارای خواص درمانی بسیار زیادی است و دارای بیش از ۲۰ ویتامین و مواد معدنی است.

همچنین بخوانید: خواص آووکادو
  1. آجیل

مثل آوکادو، آجیل سرشار از چربی سالم برای قلب است. اما سالم همیشه به معنی لاغری نیست. آجیل ها بسیار پر کالری هستند، هر ۱ اونس آجیل حاوی ۱۳۵ کالری است، تنوع آجیل ها زیاد است و انتخاب نوع آن بستگی به علاقه شما دارد.

  1. ماست یونانی طعم دار

ماست یونانی طعم و مزه ترش دارد، به دليل درصد پروتئين بالا، استفاده از اين محصول براي تقويت عضلات و رفع گرسنگي بسيار مفيد است. بهترین انتخاب از ماست های یونانی، ماست بدون چربی است و شما همچنین می توانید انواع توت ها را به آن اضافه کنید.

مقاله مرتبط: فواید ماست یونانی
  1. میوه های خشک

میوه ها سرشار از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها هستند، میوه های خشک اغلب با شکر اضافه همراه هستند. دو قاشق غذاخوری از میوه های خشک شده یا کشمش به اندازه ۱ فنجان تمشک تازه یا ¼ فنجان توت فرنگی کالری دارد. میوه های خشک یکی از بهترین مواد غذایی برای شما هستند.

  1. شکلات

شکلات با درصد کاکائوی زیاد حاوی ترکیباتی به نام پلی فنول ها است، که تحقیقات نشان می دهد به باز شدن رگ های خونی و کاهش فشار خون کمک می کند.. اما آگاه باشد که همراه کاکائو چربی اشباع شده و قند می آید. مصرف با اعتدال شکلات برای سلامت قلب بسیار مفید است.

  1. نوشیدنی های مخلوط

یک نوشیدنی مخلوط شامل مواد مختلفی مانند کره بادام زمینی، شکلات، شیر نارگیل و بستنی میوه است که بین ۶۰۰ تا ۱۰۰۰ کالری (یا بیشتر) دارد . برای سلامتی بیشتر نوشیدنی خود را در خانه و با استفاده از مواد مناسب و سالم درست کنید.

مقاله مرتبط: آیا آبمیوه لاغر میکند؟
  1. ماهی تن

ماهی تن انتخاب هوشمندانه ای است ماهی تن کمتر از ۲۰۰ کالری و فقط حدود ۱ گرم چربی و ۴۲ گرم پروتئین عضله سازی دارد. حتی می توانید سالاد ماهی تن درست کنید و برای دریافت انرژی بیشتر آن را با تکه ای نان مصرف کنید.

  1. نوشیدنی قهوه

یک فنجان قهوه تلخ ۵ کالری دارد.اما ترکیب بی ضرر مخلوط اسپرسو و شیر هنوز هم می تواند به کالری شما اضافه کند. به عنوان مثال، یک اسپرسو ۲۰ اونسی ساخته شده با شیر در حدود ۳۰۰ کالری و ۱۵ گرم چربی دارد و تازه این قبل از اضافه کردن شکر است. اگر شما نوع شیرین آن را می خواهید از شیرین کننده های غیر مغذی و شربت بدون قند استفاده کنید. بهترین شیرین کننده برای قهوه عسل است.

سایت شرط بندی بت اسپات