وبسایت آموزشی ققنوس

بهترین ویرایشگر برنامه نویسی برای ویندوز و مک در سال ۲۰۱۸

بهترین ویرایشگر کدنویسی، بهترین اسلحه مخفی یک برنامه‌نویس است. مثل یک چاقوی سوئیسی که می‌تواند بهترین دوست یک سرباز تنها، در عملیات نفوذ باشد. دوست شما کیست؟
300

بهترین ویرایشگر کد، بهترین دوست برنامه‌نویس است. پیشرفت روزافزون صنعت تکنولوژی و سرعت تحولات آن در سال‌های اخیر شگفتی‌های زیادی را خلق کرده و با رشد هوش مصنوعی و عرضه‌ی انواع دستگاه‌‌های هوشمند بسیاری از رؤیاهای انسان تحقق‌یافته است. برای ساختن و پرداختن به بسیاری از ایده‌ها دیگر نیاز به فعالیت‌های مشقت‌بار و پیچیده نیست. با تهیه مقداری لوازم مکانیکی و بردهای دیجیتال و کمی سررشته از مکانیک و الکترونیک هرکسی در خانه می‌تواند ابداعات جالبی در زندگی خود داشته باشد؛ اما جان‌مایه تحقق این تخیلات در زندگی روزمره ما، دانشی به نام برنامه‌نویسی است.

بهترین ویرایشگر برنامه نویسی ۲۰۱۸

حالا هرکسی می‌تواند با صرف کمی وقت و تدبیر برنامه‌هایی هرچند ساده طراحی کند. آن‌ها را با قطعات و بردهای آماده همراه کند و به این قطعات جان ببخشد. هرچند اگر بخواهد می‌تواند در نوشتن این کدها چنان تبحر پیدا کند که آن را تبدیل به یک شغل دائم و پردرآمد کند. سرعت پیشرفت تکنولوژی برای برنامه نویسان حرفه‌ای هم می‌طلبد که با سرعت و دقت بیشتری کدهای جادویی خود را خلق کنند تا در بازار پررقابت فناوری برگ برنده‌ای داشته باشند. اهمیت این موضوع باعث رونق بسیار، در بازار و صنعت طراحی زبان‌های سطح بالا شده است.

نقطه مشترک این علاقه‌مندان و آن فداییان برنامه‌نویسی، ابزاری است به نام ادیتور یا ویرایشگر‌ متن. ادیتور ها هستند که باقدرت و سرعت و هوشمندی خود دستورات و ایده‌های برنامه نویسان را تبدیل به کدهای تمیز و مرتبی می‌کنند که کارآمد و باارزش هستند. آن‌ها مبتدیان را راهنمایی می‌کنند و حرفه‌ای‌ها را یاری می‌بخشند که با اطمینان و سرعت بیشتری کدهای خود را وارد کنند.

ادیتور ها در همان گام اول با همه برنامه‌نویس‌ها همراه می‌شوند ولی تنها برنامه نویسان حرفه‌ای هستند که می‌دانند بودن یا نبودن یک سمبل مانند; در انتهای یک کد چقدر مسئله بزرگی است. حال گشتن و نیافتن این مسئله، در میان هزاران خط کد می‌تواند عمر کیبورد و مانیتور را زیر مشت و لگد برنامه‌نویس، کوتاه کند. ادیتور های قدرتمند همچون خدمتگزارانی مهربان در کنار این مردان خشمگین هستند تا به آن‌ها کمک کنند هرگز دچار چنین مشکلاتی نشوند، ایده‌ای ناب خود را بیرون بریزند شکوه زندگی یک برنامه‌نویس را تجربه کنند.
زبان برنامه‌نویسی و زبان نشانه‌گذاری

زبان‌های برنامه‌نویسی آن دسته از زبان‌هایی هستند که برنامه نویسان به‌وسیله آن‌ها الگوریتم‌های خود را برای ماشین قابل‌فهم می‌کنند. زبان‌های مطرح مانند جاوا یا زبان سی پلاس پلاس از این دسته هستند. زبان‌های نشانه‌گذاری Markup Language آن دسته از زبان‌های هستند که متن و نشانه‌های معنی‌دار را باهم ترکیب می‌کنند و در آن‌ها الگوریتمی دیده نمی‌شود، مانند زبان ‌HTML یا XML.
ویرایشگر متن و محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار
همیشه برای برنامه‌نویسی نیازی به استفاده‌ از IDE نیست. این کار را می‌توان با استفاده‌ از نرم‌افزارهای ساده؛ ولی قدرتمند مثل ویرایشگر کد انجام داد.

ویرایشگر متن یا ادیتور کد نرم‌افزارهایی هستند که برای ویراستاری متون و کدهای زبان‌های برنامه‌نویسی با توجه به شیوه‌نامه یا نحو زبان (Syntax) استفاده می‌شوند؛ لیست بهترین ویرایشگر برنامه‌نویسی در ویندوز و مک در مورد آن‌ها است. از آن‌سو نرم‌افزارهای محیط یکپارچه توسعه نرم‌افزار (Integrated Development Environment) از قدرت و توانمندی بیشتری برخوردار است. از امکانات مهم IDE می‌توان به ویرایشگری کدها، کامپایل کردن و دیباگ کردن برنامه‌ها اشاره کرد. وجه دیگر این نوع نرم‌افزارها رابط کاربری گرافیکی، برای سهولت در برنامه‌نویسی است. ویژوال استودیو (Microsoft Visual Studio) و اکلیپس (Eclipse) از دسته IDE مطرح هستند.

همیشه برای برنامه‌نویسی نیازی به استفاده‌ از IDE نیست. این کار را می‌توان با استفاده‌ از نرم‌افزارهای ساده؛ ولی قدرتمند مثل ویرایشگر کد انجام داد، همانند نوشتن برنامه‌ای برای یک برد اپن‌سورس مثل آردوینو (Arduino). همین نوع ویرایشگر کدها که در لیست بهترین ویرایشگر٬ها معرفی می‌شوند در طراحی خود این توانایی را دارند که با اضافه کردن پلاگین‌ها، مرزها را بشکنند و به برنامه‌های IDE نزدیک شوند. ویرایشگرهای کد به دلیل راحتی نرم‌افزار در نصب، اجرای روان، انعطاف‌پذیری، توانایی در ارتقاء و همچنین گستره پشتیبانی از زبان‌های مطرح در یک ادیتور متن سبک و کم‌حجم، امروزه بسیار موردتوجه هستند.
لیست بهترین ویرایشگر برنامه‌نویسی برای مک و ویندوز

شناخت ادیتورها و امکانات آن‌ها، تجزیه‌ و تحلیل، سرعت، هوشمندی و انعطاف‌پذیری آن‌ها به شما کمک می‌کند، همانند یک تکاور زبده برای هر عملیات برنامه‌نویسی حتی بدون وجود IDE آماده ‌باشید. سبک بودن،‌ قابلیت نصب روی انواع سیستم‌عامل‌ها، حتی پرتابل بودن این ادیتورها از مزیت‌های تاکتیکی است که هر برنامه‌نویس حرفه‌ای به اهمیت آن اعتراف دارد و جویای حال و احوال لیست بهترین ویرایشگر برنامه‌نویسی نیز خواهد بود.
۱. ویرایشگر نوت‌پد‌ پلاس پلاس(Notepad plus plus)
بهترین ویرایشگر برنامه نویسی ۲۰۱۸

نوت پد پلاس پلاس قدرتمند و مملو از امکانات ریزودرشت برای سرعت بخشیدن به کارها با دقت بالاست. این ادیتور متن و ویرایشگر کد برنامه‌نویسی یک پسرعمو هم در ویندوز دارد. هرچند که با حضور ++Notepad در ویندوز کمتر کسی پای مجلس نوت‌پد قدیمی می‌نشیند. نوت‌پد پلاس پلاس رایگان و اپن‌سورس است. علاوه بر آن رابط کاربری خوبی هم دارد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این ادیتور، خاصیت تب ویرایشی (Tabbed Editing) است. شما می‌توانید هم‌زمان و به‌راحتی با چند فایل مختلف در یک پنجره کار کنید.

npp در ویرایش متون HTML بیشتر شهره است؛ ولی با کد نویسی در زبان‌های دیگر، هیچ‌گاه پشیمان نخواهید شد. نوت پد به‌صورت استاندارد کدهای شما در ‌ زبان‌های مختلف رنگی می‌کند تا بهتر و راحت‌تر آن‌ها را تشخیص دهید. اگر این کار شمارا راضی نمی‌کند، قابلیت سفارشی کردن هم در این ادیتور مهیا است. npp در حین کدنویسی، پا به پای شما با کدها همراه‌ است. علاوه بر اینکه به شما پیشنهادی برای تایپ سریع می‌دهد به‌محض واردکردن کدهای اشتباه براساس شیوه کدنویسی با برجسته کردن اشتباهات، چیزی کم نمی‌گذارد. نوت‌پد در هنگام نصب چند پلاگین کاربردی و مفید با خود به همراه دارد و البته می‌تواند از مخزن پلاگین در ادیتور به پلاگین‌های جدید نیز دسترسی داشته باشید. npp حقیقتا شایسته چنین جایگاهی، در لیست بهترین ویرایشگر برنامه‌نویسی سال ۲۰۱۸ است.

نوت پد++
ویژگی‌های برجسته:

Notepad plus plus برای ویندوز (Windows) ساخته‌شده است؛ اما علاقه‌مندان به آن می‌توانند در مک‌اواس ۱۰ (Mac OS X) و لینوکس (Linux) و یونیکس (Unix) هم آن را تجربه کنند.
نوت‌پد پلاس پلاس نرم‌افزاری سبک است و به‌آسانی نصب می‌شود.
پلاگین‌های زیادی را می‌شود به آن اضافه کرد و با ماکرونویسی می‌توانید از امکانات موجود هم فراتر بروید.
از قابلیت Tabbed Editing پشتیبانی می‌کند.
قابلیت ساخت بوک‌مارک Bookmark برای نشانه‌گذاری دارد.
با دراگ و دراپ کردن فایل‌ها به محیط نرم‌افزار می‌توانید آن‌ها را باز کنید.
پشتیبانی از قابلیت فول‌اسکرین
هوشمندی در تشخیص صحت شیوه کدنویسی
قابلیت یکپارچه‌سازی مداوم (Compiler Integration) در پروژه که با هر تغییر کد پروژه دوباره ‌Build می‌شود تا همه کدهای قبلی و جدید باهم هماهنگ باشند.
پشتیبانی از قابلیت FTP
توانایی چک کردن لغات و مقایسه فایل‌ها
توانایی Code folding که باعث می‌شود کدها در بلوک‌هایی به‌صورت فشرده قرار بگیرند تا سرعت و مدیریت کدها بهتر شود.
تنظیم منوی برنامه به زبان فارسی
رایگان و متن‌باز است

سایت شرط بندی بت اسپات