وبسایت آموزشی ققنوس

ویژگی‌های دوربین مداربسته ضد آب هایک ویژن

دوربین مداربسته ضد آب هایک ویژن وارد بازار شد!

دوربین مداربسته ضد آب هایک ویژن وارد بازار شد!

تمام شرکت‌هایی که نمایندگی هایک ویژن را در ایران دارند به یقین می‌گویند دوربین‌های ضد آب هایک ویژن بسیار کاربردی و خوب هستند. با توجه به این که در برخی موارد دوربین مداربسته در محیطی باز مثل درب منزل یا شرکت نصب می‌شود، باید در برابر عوامل محیطی مانند باران مقاوم باشد. اکثر دوربین‌های ضد آب هایک ویژن در برابر باران مقاوم هستند اما دوربین‌های ضد آب هایک ویژن علاوه بر مقاوم بودن در برابر باران به طور موقت می‌توانند در آب بمانند. در این مقاله به طور کامل دوربین های ضد آب هایک ویژن را بررسی می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ماهمراه باشید.

دوربین مداربسته ضد آب هایک ویژن

دوربین مداربسته ضد آب هایک ویژن

بیشتر دوربین های مداربسته هایک ویژن استاندارد IP66 دارند. با توجه به وجود این استاندارد دوربین‌ها در برابر شرایط گوناگون آب‌وهوایی و باران دچار اختلال نمی‌شوند. اما دوربین‌های ضد آب هایک ویژن دارای استاندارد IP67 هستند و می‌توان آن‌ها را برای مدتی در آب معلق کرد.

دوربین‌هایی که دارای استاندارد IP67 هستند در برابر باران، برف، باد، گردوغبار و … مقاوم هستند. با توجه به استاندارد ارائه شده توسط کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک یعنی استاندارد ” حفاظت از نفوذ” روشی قابل‌ اندازه‌گیری برای مفاهیمی مثل ” ضد گردوغبار” و “ضد آب” ارائه کرد.

 

تعریف دوربین مداربسته ضد آب

همان طور که در استاندارد ارائه شده دیدید کنار کلمه IP یک عدد دو رقمی وجود دارد. عدد اول بعد از آی‌پی نشان دهنده مقاومت دوربین در برابر عناصر خشک مانند گردوغبار، سیم، اعضای بدن و… است. این عدد بیانگر یک سطح حفاظتی است که از ورود ذرات گردوغبار جلوگیری می‌کند. عدد دومی که کنار آی‌پی قرار دارد بیانگر مقاومت در برابر سطوح گوناگون رطوبت است. سطوح مختلف رطوبت یعنی چکیدن آب، پاشیدن آب، جت آب و معلق شدن کامل در آب است. این عدد مشخص کننده میزان جلوگیری محفظه از ورود آب است. این عدد از عدد یک یعنی مقاومت در برابر چکیدن آب یا نم باران شروع می‌شود و به اعداد بالاتر یعنی مقاومت در برابر نفوذ آب با فشار زیاد می‌رسد. هر چه این عدد بالاتر باشد دوربین در مقابل فشار زیاد آب و پاشیدن آب مقاومت‌تر می‌باشد. در نهایت اگر به عدد ۷ یا ۸ برسد دوربین در برابر غوطه‌ور شدن در آب نیز مقاوم می‌شود‌. دوربین ضد آب هایک ویژن دارای استاندارد IP67 است که بیانگر این است که این دوربین در مقابل نفوذ گردوغبار مقاوم بوده و تا ۳۰دقیقه در عمق یک متری آب می‌تواند غوطه‌ور باشد بدون آنکه عملکرد دوربین مختل شود.

همان طور که گفتیم عدد اول در کنار آی‌پی بیانگر مقاومت در برابر عناصر خشک است. حال در زیر بیان می‌کنیم هر عدد چه مفهومی دارد؟

عدد ۰ : اگر بعد IP عدد صفر قرار داشت یعنی دوربین در برابر کردوغبار هیچ محافظتی از خود نشان نمی‌دهد.

عدد ۱ : اگر عدد یک را دیدید به این معنی‌ست که دستگاه در برابر دست انسان مقاوم است.

عدد ۲: به معنی این است که دستگاه در مقابل ورود جسم به طول ۵۰ میلی‌متر مقاوم است.

عدد ۳: مقاوم در برابر ازارهایی مانند سیم یا کابل

عدد ۴: مقاوم در برابر اشیاء بزرگ‌تر از یک میلی‌متر

عدد ۵ : بیانگر مقاومت در برابر گردوغبار شدید که ممکن است به سخت‌افزار دوربین آسیب بزند.

عدد ۶: بالاترین استاندارد برای مقاومت در برابر هر شیء کوچک و بزرگ است، یعنی محافظت کامل.

همان‌طور که دیدید در دوربین‌های ضد آب هایک ویژن این عدد ۶ است.

عدد دوم نیز بیانگر مقاومت در برابر آب است. که عددی بین ۰ تا ۸ است. در دوربین‌ های ضد آب هایک ویژن این عدد ۷ است. عدد ۷ بیان می‌کند که دوربین دربرابر غوطه‌ور شدن کامل در آب به مدت ۳۰ دقیقه مقاوم است.

این استاندارد عدد ۸ را نیز دارا می‌باشد که بیانگر مقاومت در آب با عمق بیش از یک متر و در مدتی طولانی‌تر است.

ویژگی‌های دوربین مداربسته ضد آب هایک ویژن

ویژگی‌های دوربین مداربسته ضد آب هایک ویژن

دوربین‌های مداربسته ضد آب هایک ویژن که دارای استاندارد IP67 هستند، ویژگی‌های بسیاری دارند. برخی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها به قرار زیر است:

دارای قابلیت حذف نویز سه بعدی

دارای قابلیت تشخیص ورود غیرمجاز

پشتیبانی از پروتکل ONVIF

دارای قابلیت Target Cropping

مجهز به سیستم ضد انعکاس نور

دارای قابلیت تشخیص ورود به ناحیه رسم شده

دارای قابلیت تشخیص خروج از ناحیه رسم شده

ذخیره کردن تصاویر با کمک کابل انتقال تصاویر به دستگاه NVR

مجهز به قابلیت دید در شب با کمک پروژکتورهای سفید رنگ که روی دوربین ضد آب نصب می‌شود.

کاربردهای دوربین مداربسته ضد آب هایک ویژن

با توجه به اینکه دوربین های مداربسته هایک ویژن ضد آب دارای استاندارد IP67 هستند بیشتر در مواردی به کار برده می‌شوند که می‌خواهید دوربین مداربسته را در محیطی بیرونی نصب کنید‌. به طور کلی دوربین های ضد آب هایک ویژن برای مواردی مانند نصب در قایق‌ها، خودرو، هوافضا، پمپ بنزین و از این قبیل موارد بسیار کارآمد است.

به طور کلی در مناطقی که شرایط آب‌وهوایی بدی دارد بسیار مناسب است. همچنین از این دوربین می‌توان در صنایع تولیدی مثل ماشین‌کاری و پردازش فلزات که در آن‌ها ذرات فلز، گازها، روغن و … وجود دارد استفاده می‌شود. درست است که محفظه دوربین مداربسته ضد آب هایک ویژن، ضد گردوغبار هم است اما باید توجه داشت که در محیط‌هایی که نیاز به دوربین ضد انفجار است نمی‌شود از این نوع دوربین استفاده کرد. جنس بدنه این دوربین‌ها ضد زنگ است.

از دیگر کاربردهای دوربین ضد آب هایک ویژن می‌توان به استفاده برای فیلمبرداری از موجودات داخل دریا، بررسی فاضلاب‌ها، غواصی، اکتشافات زیرآبی و نفتی اشاره کرد. جالب است بدانید که شیشه لنز دوربین‌های ضد آب هایک ویژن به‌گونه‌ای طراحی شده است که جلبک‌ها و گیاهان موجود در آب نمی‌توانند مانع از تصویربرداری دوربین‌ها شود‌‌.

پرشیا سیستم بهترین نمایندگی هایک ویژن در ایران

بی شک یکی از برندهای پرآوازه در زمینه تولید دوربین‌های مداربسته، کمپانی هایک ویژن است که رضایت کاربران را در سراسر دنیا جلب کرده است. این برند دیگر نیازی به تعریف ندارد. هایک ویژن در سراسر دنیا دارای نمایندگی‌های معتبر است که خرید را برای همه راحت می‌کند.  اما در هنگام خرید محصول حتما باید توجه داشته باشید که از نمایندگی هایک ویژن در ایران خرید کنید تا هم از کیفیت محصول خریداری شده مطمئن باشید و هم از گارانتی ۲ ساله محصولات هایک ویژن بهره‌مند شوید. پرشیا سیستم نمایندگی هایک ویژن در ایران است که با سابقه چند ساله رضایت مشتریان را جلب کرده است. دوربین مداربسته ضد آب هایک ویژن را می‌توانید از پرشیا سیستم خریداری کنید. با ما خریدی ایمن را تجربه کنید.

کلام آخر

در این مقاله به طور کامل دوربین‌های ضد آب هایک ویژن را بررسی کردیم. همان طور که خواندید این دوربین‌ها دارای استاندارد IP67 است که با توجه به آن دوربین می‌تواند برای مدتی در آب غوطه‌ور باشد. با توجه به این ویژگی دوربین ضد آب هایک ویژن کاربردهای بسیاری دارد که برخی از آن‌ها را در این مقاله مطرح کردیم. همچنین شما را با بهترین نمایندگی هایک ویژن در ایران آشنا کردیم.

ممنون که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید‌ امید است که مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. راستی شما از دوربین مداربسته ضد آب هایک ویژن استفاده کرده‌اید؟ اگر فکر می‌کند نکته در مورد این نوع دوربین‌های هایک ویژن وجود دارد که ما نگفته‌ایم می‌توانید در قسمت ثبت نظر با ما درمیان بگذارید.

سایت شرط بندی بت اسپات