وبسایت آموزشی ققنوس

فواید بافتنی بافتن برای سلامت

فواید سلامتی بافتنی بافتن، ۶ فایده شگفت انگیز

بافتنی بافتن علاوه بر این که یک هنر سرگرم کننده است، مزایای سلامتی شگفت انگیزی نیز دارد. مطالعات حاکی از آن است که این کار می تواند استرس را کاهش دهد و حتی ابتلا به آلزایمر را از فرد دور نگه دارد. چه کسی می تواند تصور کند که این هنر زیبا و دوست داشتنی دارای چنین فواید شگفت انگیزی در حوزه سلامت باشد؟ در این مطلب به شش مورد از مهم ترین فواید بافتنی بافتن می پردازیم. با ما همراه باشید.

  1. بافتنی بافتن استرس را کاهش می دهد

حرکات تکراری و ریتمیک بافندگی می تواند کلید آرامش شما باشد. دکتر بری جاکوبز از دانشگاه پرینستون در مطالعه ای که بر روی حیوانات انجام داده بود دریافت که حرکات تکراری آن ها باعث آزاد شدن سروتونین ، انتقال دهنده عصبی مرتبط با آرامش، می شود. از سروتونین به عنوان جاری ‌کننده «احساس خوب» نیز یاد می شود. این مطالعه می تواند توضیح دهد که به طور مشابه بافتنی بافتن هم موجب آزاد شدن سروتونین در انسان می شود.

فیزیوتراپیست انگلیسی “بتسان کورخیل” نیز نتایج مثبت بافتنی بافتن را در بیماران خود مشاهده کرد. افرادی که تنبل ، مضطرب و افسرده بودند، ‌توانستند از طریق بافتنی کردن خود را آرام کنند. هر چه بیشتر به بافتن ادامه می‌دادند، نگرانی و استرس درونی شان نیز کمتر می شد.

Corkhill در این زمینه می گوید: “حرکات تکراری ریتمیک ، شکلی از مدیتیشن را القا می‌ کند – آن حالت خوشایند که فرد نه در خاطرات ناراحت کننده گذشته و نه در فکرهای نگران کننده از آینده، بلکه فقط در زمان حال سیر می کند.”

برای بیماران Corkhill ، بافندگی راهی برای مدیریت کردن افکار و رفتارهای مخرب بود.

  1. بافندگی می تواند به کودکان در خواندن کمک کند

در مدرسه ابتدایی والدورف ، دانش آموزان کلاس اول نحوه بافتنی بافتن را قبل از خواندن یاد می گیرند!

طبق گفته WBEZ: “فرآیند بافتنی کردن مانند یک داستان است. کودکان تمرکز کردن را می ‌آموزند. آن‌ها مهارت ‌های حرکتی ظریف که برای نوشتن به آن نیاز دارند را کسب می کنند. آن‌ها همانند درس خواندن، در بافتنی هم از چپ به راست حرکت می‌کنند و می بافند. این کار نقش بسزایی در بالابردن اعتماد به نفس آن ها نیز دارد.”

مدرسه والدورف از بدو تأسیس در سال ۱۹۱۹ ، هنرهای دستی مانند بافتنی بافتن را در برنامه تحصیلی خود جای داده است. تا به امروز ، بافندگی بخشی از برنامه آموزشی دانش آموزان این مدرسه بوده است.

  1. بافتنی بافتن می تواند آلزایمر را از فرد دور نگه دارد

طبق مطالعه‌ ای که توسط مجله پزشکی نیو انگلند در کلینیک مایو انجام شده‌است، تمرینات ذهنی مثل انجام بازی‌های تخته‌ای، مطالعه و بافتنی بافتن می‌ تواند خطر بیماری زوال عقل یا دمانس را کاهش دهد. محققان بر این باورند که فعالیت ‌هایی که ذهن را تحریک می ‌کنند می ‌توانند شبکه ‌هایی از اتصالات بین سلول‌ های مغزی ایجاد کنند.

پیشنهاد امروز

می خوای18کیلو توی3ماه وزن کم کنی که اصولی باشه!(شماره ثبت کن)

می خوای۱۸کیلو توی۳ماه وزن کم کنی که اصولی باشه!(شماره ثبت کن)

  1. بافتنی بافتن مهارت های مهم زندگی را آموزش می دهد

لین زورلینگ به همراه دوستش شیلا روولستاد در سال ۲۰۰۹ بافتنی بافتن را در پشت میله های زندان شروع كردند. این برنامه ای است كه بافتنی بافتن را به زندانیان یک زندان در مریلند آموزش می دهد. تا کنون، این برنامه یک موفقیت چشمگیر با یک لیست انتظار مشتاق و رو به رشد، بوده‌ است. تا به امروز ، بیش از ۴۰۰ زندانی کلاس های هفتگی بافندگی را گذرانده اند.

چرا Zwerling شروع به بافتنی بافتن پشت میله ها کرد؟

زورلینگ می گوید: “من فکر کردم می توانم به افرادی که واقعاً به آرامش احتیاج دارند ، یک کار آرامش بخش هدیه بدهم. با خودم فکر کردم کاری که باید برای بافتنی بافتن انجام شود (اهداف ، کامل کردن پروژه و…) مهارت ‌هایی است که برای وجود انسان حیاتی است. با خود گفتم شاید این کار باعث شود که وقتی این افراد از زندان آزاد شوند، انتخاب کنند که فردی آرام باشند و کاری ارزشمند انجام دهند. “

هیچکس به اندازه مدیر زندان از نتایج این کلاس های بافتنی متعجب نشد. او متوجه شد که میزان خشونت افرادی که بافتنی می کردند به مراتب کاهش یافته بود. این بسیار مثبت است، زیرا وقتی وارد اتاق می شد ، می توانست پویایی گفتگوی آنها را مشاهده کند. در طی کلاس های هفتگی، مردان برای کودکان دچار ضربه روحی عروسک و برای خود ، کودکان و عزیزان خود کلاه می بافتند. این فرصتی برای معاشرت کردن و فراموش کردن مشکلات بود.

همچنین بخوانید: مهارت های ضروری برای بهتر زیستن
  1. بافتنی بافتن به غلبه بر اعتیاد کمک می کند

جالب است بدانید که بافتنی بافتن خود یک کار اعتیاد آور است، اما چیزی که اهمیت دارد این است که این اعتیاد به بافتنی کردن به مراتب از اعتیاد مخرب پیشگیری می کند.

گروه های پشتیبانی بافندگی در ماساچوست و استرالیا ، عمدتا به دلیل حمایت جامعه و کیفیت آرامش بخشی بافتنی بافتن، موجب تغییرات چشمگیری در افراد سیگاری شده است.

Susan Gordon Lydon یکی ازبنیان گذاران مجله رولینگ استون و چهره برجسته جنبش زنان، در اواخر زندگی به هروئین معتاد شد و در نهایت از طریق بافتنی بافتن بهبود یافت. مراقبه های او در مورد این هنر و صنعت زیبا و آرامش بخش در دو کتابش به تصویر درامد. ” The Knitting Sutra ” و ” Knitting Heaven and Earth ” دو کتاب های او در زمینه بافندگی هستند.

  1. بافتنی بافتن جامعه را ترغیب و دلگرم می کند

امروز ، مانند زمان های قدیم ، بافندگی اجتماعی تر از همیشه است و به نظر می رسد همه آن را دوست دارند. مطالعه ای که توسط مجله انگلیسی کاردرمانی انگلیس منتشر شده ، حاکی از آن است که افرادی که به طور مرتب بافتنی می بافند، معمولا آرام، خوشحال و دارای عملکرد شناختی بالاتر هستند. این یعنی یک بازی دو سر برد.


سخن پایانی:

آیا شما هیچ یک از این مزایای سلامتی بافتنی را تجربه کرده اید؟ در صورتی که حتی این هنر را بلد نیستید، پیشنهاد ما به شما این است که سعی کنید آن را یاد گرفته و تمرین کنید. با یک تیر دو نشان بزنید، هم سرگرم یک هنر خارق العاده شوید و در عین حال از مزایای سلامتی آن بهره مند شوید.

سایت شرط بندی بت اسپات