وبسایت آموزشی ققنوس

ابزار های ضروری ماشین در سفر

۱۶ ابزار ضروری و لازم برای ماشین که هر مرد و زنی به آن نیاز دارد!

۱۶ ابزار ضروری و لازم برای ماشین که هر مرد و زنی به آن نیاز دارد!

وقتی که قصد سفر داریم بهتر است با یک جعبه ابزار کامل ماشین راهی شویم. ممکن است در میانه راه مشکلی برای ماشین پیش بیاید و ما به کسی برای کمک دسترسی نداشته باشیم. در پست امروز انزل وب ما قصد داریم ۱۶ ابزار ضروری و لازم برای ماشین را که هر مرد و زنی به آن نیاز دارد را به شما معرفی کنیم تا جعبه ابزار ماشین خود را کامل و راحتتر بتوانید مشکلات پیش آمده را حل کنید.

ابزار های ضروری ماشین در سفر

لوازم و ابزارهای مورد نیاز در خودرو

Tools You Should Always Have in Your Car in Case of Emergency

وقتی که شما قصد سفر می کنید و از شهر خارج می شوید ممکن است اتفاقات ناخواسته ای برای شما پیش بیاید به طور مثال ممکن است ماشین شما خراب شود. اگر شما مکانیکی بلد باشید می توانید با استفاده از ابزارهایی که در ماشین دارید ماشین خود را تعمیر کنید و به سفرتان ادامه دهید در غیر این صورت باید منتظر بمانید تا ماشینی از آنجا عبور کند و ماشین شما را بکسل کند. در هر کدام از این حالت ها شما باید جمع ابزار کاملی در ماشین خود داشته باشید در غیر این صورت باید در همان جاده بمانید. در ادامه پست امروز انزل وب ما ابزارهای ضروری و مورد نیازی که باید در ماشین خود داشته باشید را به شما معرفی خواهیم کرد تا ست ابزار خودروی خود را کامل کنید.

ابزارهای مورد نیاز در خودرو

چکش زندگی را در ست ابزار خود داشته باشید

Lifehammer یا چکش زندگی یک ابزار کوچک است که می تواند هنگامی که در ماشین گیر افتاده اید شما را نجات دهد. در گوشه های این ابزار یک برآمدگی فلزی وجود دارد که راننده یا فردی که در بیرون از ماشین است می تواند با کوبیدن آن به شیشه، آن را بشکند و راننده خود را بیرون بکشد و یا دیگران راننده را بیرون بکشند. علاوه بر این با ۷ روش شکستن شیشه ماشین در شرایط اضطراری برای نجات خود آشنا شوید.

چکش زندگی را در ست ابزار خود داشته باشید

ست ابزار آچار و پیچ گوشتی خودرو

حتی در ماشین های مدرن امروزی گاهی اوقات اتفاق می افتد که قطعاتی نیاز به باز و بسته کردن داشته باشند. اگر شما ست اچار و پیچ گوشتی را در ابزارهای مورد نیاز ماشین خود داشته باشید می توانید کاپوت ماشین خود را بالا بزنید و اتصال ترمینال باتری خود را شل کنید، پیچ ها شل شده را سفت کنید و یا سایر مشکلات ساده دیگر خود را حل کنید.

ست ابزار آچار و پیچ گوشتی خودرو

نوار چسپ داکت یکی از ابزارهای مورد نیاز خودرو

ممکن است لوله های موجود در زیر کاپوت شما پوسیده و در وسط جاده سوراخ شود. اگر شما نوار چسب داکت را در جعبه ابزار کامل خودرو خود داشته باشید می توانید از آن برای چسب کردن شیلنگ ها و لوله های سوراخ ماشین خود استفاده کنید، و بعدا که به یک تعمیرگاه رسیدید لوله و شلنگ ماشین خود را عوض کنید. نوار چسب داکت گرانتر کیفیت بهتری دارد و درجه حرارت بیشتری را تحمل می کند. شما حتی می توانید از نوار چسب داکت برای لاستیک های سوراخ و سپر افتاده خود استفاده کنید.

نوار چسپ داکت یکی از ابزارهای مورد نیاز خودرو

یدک کش لوازم مورد نیاز پژو، پراید و…

اگر ماشین شما در برف، آب رودخانه، شن های کویری و… گیر کرده است می توانید از یدک کش استفاده کنید. یدک کش را به ماشین خود و یک ماشین وانت یا هر وسیله دیگر وصل کنید و ماشین خود را بیرون بکشید.

یدک کش لوازم مورد نیاز پژو، پراید و...

کابل جامپر ابزار لازم برای ماشین تازه و کارکرده

قبلا در انزل وب ۱۰ روش جلوگیری از خالی شدن ، خرابی و خوابیدن باتری ماشین را به شما آموزش دادیم، باتری های مرده یکی از نامیدکننده ترین مشکلاتی است که هر راننده می تواند تجربه کند. اگر باتری شما مرده است می توانید از کابل های جامپر جعبه ابزار خود استفاده کنید تا به نزدیکترین تعمیرگاه می رسید. کابل های جامپر با دوام و با کیفیت بالا را انتخاب کنید. شما می توانید آموزش گام به گام روش صحیح باتری به باتری ماشین در شرایط اضطراری را مطالعه بفرمایید تا متوجه شوید در این حالت هم به کابل جامپر نیاز دارید.

کابل جامپر ابزار لازم برای ماشین تازه و کارکرده

ابزار چاقو برای ماشین

گاهی اوقات لازم نیست شما چیزی را وصل کنید بلکه باید یک سری چیزها را ببرید در این حالت یک چاقوی تیز می تواند کاربردی باشد. ممکن است به بریدن طناب نیاز داشته باشید تا بخشی از سپر آویران و شکسته خود را ببندید تا با آسفالت برخورد نداشته باشد. شما می توانید از چاقو برای باز کردن ظرف غذا نیز استفاده کنید. تا جایی که امکان دارد از چاقوی تاشویی استفاده کنید و مطمئن شوید که به صورت ایمن قفل شده است.

ابزار چاقو برای ماشین

اسپری رفع پنچری لاستیک

در شرایطی که لاستیک ماشین شما پنچر می شود می توانید اسپری رفع پنچری لاستیک را داخل نازل تیوپ تزریق کنید و کمی صبر کنید تا اسپری خشک شود و سوراخ مسدود شود. بعد شروع کنید و به سمت یک پنچرگیری حرکت کنید. علاوه بر این از ۲ روش پنچرگیری ماشین با تایر معمولی و تیوبلس در کمتر از ۵ دقیقه ! استفاده کنید.

اسپری رفع پنچری لاستیک

ابزار فشارسنج تایر ماشین

فشارسنج تایر یکی از ابزارهایی است که باید در ست ابزار خودروی خود داشته باشید. شما با استفاده از این ابزار می توانید باد تایر خود را تنظیم کنید و مانع از ترکیدن لاستیک خود شوید. دمای محیطی می تواند در حجم باد لاستیک ماشین شما تاثیر بگذارد. برای جلوگیری از ترکیدن لاستیکتان می توانید یک برنامه چک کردن را برای خود تنظیم کنید. به طور مثال پنجشنبه هر هفته را به این کار اختصاص دهید. اگر قصد یک سفر طولانی مدت را دارید بهتر است قبل از شروع سفر با ابزار فشارسنج میزان باد تایر ماشین خود را چک کنید.

ابزار فشارسنج تایر ماشین

با چراغ قوه جعبه ابزار خودرو خود را کامل کنید

تمام مشکلات در جاده و در یک روز آفتابی شاید قابل حل باشد اما اگر در شب اتفاقی بیافتد شما به چراغ قوه احتیاج پیدا خواهید کرد. شما حتی اگر کاملترین ست ابزار خودرو داشته باشید در تاریکی شب نمی توانید هیچ کاری انجام دهید. برای اینکه بتوانید ماشین تان را تعمیر کنید باید از چراغ قوه های آهنربایی استفاده کنید تا دستان شما برای انجام تعمیر آزاد باشد. شما می توانید از چراغ قوه چند گانه که ابزاری بسیار مناسب نیز می باشد استفاده کنید.

با چراغ قوه جعبه ابزار خودرو خود را کامل کنید

پتو پشمی یکی از لووازم مورد نیاز خودرو

امکان دارد که سفر شما در زمستان اتفاق بیافتد گیر کردن در سرما بدترین اتفاقی است که ممکن است بیافتد. پتو پشمی به شما کمک می کند تا گرما را حبس کنید و سردتان نشود. شما می توانید پتو را به شکل بالش دربیاورید و یا حتی در مواقع مورد نیاز آن را به صورت نوار ببرید.

پتو پشمی یکی از لووازم مورد نیاز خودرو

ابزار یخ شکن شیشه اتومبیل

یخ شکن شیشه اتومبیل یکی از ابزارهایی است که بسیاری از افراد فراموش می کنند آن را در جعبه ابزار خودروی خود قرار دهید با استفاده از این ابزار شما می توانید برف هایی که روی شیشه ماشین جمع شده است را پاک کنید.

ابزار یخ شکن شیشه اتومبیل

زنجیر چرخ ابزار لازم برای هر ماشینی

اگر در زمستان می خواهید از شهر خارج شوید جعبه ابزار ماشین خود را باز کنید و شروع به بستن زنجیر چرخ کنید. زنجیر چرخ باعث می شود که چرخ های شما لیز نخورد و تصادف نکنید.

زنجیر چرخ ابزار لازم برای هر ماشینی

بیل تاشو یکی از ابزار های ماشین

برای کنار زدن برف ها یا کندن زمین برای چرخیدن چرخ ها و غیره به ابزاری مانند بیل تاشو در ماشین خود نیاز دارید. بیل تاشو به خاطر طراحی جمع و جوری که دارد به راحتی در ماشین شما جا می گیرد و حمل و نقل آن آسان است.

بیل تاشو یکی از ابزار های ماشین

جعبه ابزار خود را به جعبه کمک های اولیه تجهیز کنید

اتفاقات ناخواسته گاهی باعث ایجاد صدمات جزی یا جدی می کند. هنگام تعویض لاستیک پنچر، بریدن طناب و … ممکن است دست خود را زخمی کنید، در ای حالات جعبه کمک های اولیه ای که با باند، چسب و سایر وسایل ضروری پر شده است می تواند به شما کمک کند.

جعبه ابزار خود را به جعبه کمک های اولیه تجهیز کنید

کپسول آتش نشانی یک ابزار لازم برای پراید، پژو، سمند و ..

توصیه می شود همیشه در جعبه ابزار خود کپسول آتش نشانی داشته باشید. خاکستر سیگار می تواند صندلی شما را بسوزانید و شعله های مهیب آتش را ایجاد کند شما با استفاده از کپسول آتش نشانی می توانید خیلی سریع آتش را خاموش کنید تا گسترده تر نشود.

کپسول آتش نشانی یک ابزار لازم برای پراید، پژو، سمند و ..

گذاشتن ماسه و نمک در جعبه ابزار ماشین

پاشیدن ماسه و نمک باعث می شود تا شما یک ناحیه را از یخ زدگی بیرون بیاورید و راحتتر به سفر خود ادامه دهید

گذاشتن ماسه و نمک در جعبه ابزار ماشین

نظرات و پیشنهادات شما؟

امروز ما سعی کردیم لوازمی که می تواند جعبه ابزار ماشین شما را کامل کند را معرفی کنیم، مطمئنا باز هم ابزارهای دیگری وجود دارند شما می توانید برای کامل شد این لیست ابزار مورد نظر خود را در بخش دیدگاه این پست نام ببرید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع : anzalweb.ir

سایت شرط بندی بت اسپات