وبسایت آموزشی ققنوس

آموزش عکس گرفتن از صفحه مانیتور و دکستاپ

آموزش عکس گرفتن از صفحه مانیتور و دکستاپ

روش هاي‌ زیادی و حتی نرم افزارهای زیادی برای عکس گرفتن از صفحه دکستاپ وجوددارد ولی ما در این جا ساده‌ترین روشها برای عکس گرفتن از ویندوز ۷ و ۸ و ویندوز xp رابه شما آموزش خواهیم داد.

 

عکس گرفتن از صفحه نمایش در ویندوز ۷

sniping tools نام  نرم افزاری در ویندوز ۷ است که توانایی عکس گرفتن از صفحه مانیتور را دارد.برای دسترسی به این نرم افزار کافی است کلمه snip  را در جستجوی منوی استارت تایپ کنید.

 

با  باز شدن این برنامه به اسانی می توانید از قسمت مورد نظر عکس گرفت.

عکس گرفتن از صفحه نمایش در ویندوز ۸ :

همانطور که اشاره کردیم گرفتن عکس از صفحه نمایش در ویندوز ۸ هم راحت و هم سریع تر شده است و براحتی با فشردن ترکیب دو کلید Win Key + X از روی کیبورد ویندوز به طور خودکار از محیط صفحه نمایش عکس گرفته و تصویر گرفته شده را در کتابخانه عکسهای یا همان Pictures Library ذخیره می‌نماید!

 

همچنین با فشردن ترکیب کلیدهای Win Key + Print Screen Key از روی کیبورد خواهید توانست تا به جای گرفتن عکس از کل محیط صفحه نمایش و سپس جدا کردن پنجره موردنظر از سایر محیط ؛ تنها از پنجره فعال یا همان پنجره اي که در جلوی سایر پنجره ها قرار دارد ؛ عکس بگیرید .

 

آدرس ذخیره شدن تصویر گرفته شده در ویندوز ۸ :   Pictures Library > My Pictures

 

نکات:
۱٫ Win Key همان کلید دارای لوگوی ویندوز بر روی کیبورد می باشد!

 

۲٫ Print Screen Key در کیبوردهای گوناگون با توجه به برند کیبورد به صورت هاي‌  Prnt Scrn و یا Prt Sc نمایش داده می‌شود و این کلید در نزدیکی کلیدهای Delete و Pause بر روی کیبورد قرار دارد …

 

عکس گرفتن از صفحه مانیتور در ویندوز xp

طریقه عکس گرفتن از صفحه مانیتور ویندوز XP را تقریبأ تمامی کاربران مبتدی و پیشرفته آگاه هستند ؛ زدن کلید PrtScr و سپس Paste کردن در محیطی مانند Paint.

 

در ویندوز ویستاهم اینکار امکانپذیر است ؛ اما همانطور که مشخص است این روش چندان مطلوب نیست چرا که عکس از کل صفحه گرفته می‌شود در نتیجه بسیاری ترجیح می‌دهند از نرم افزارهای مرتبط استفاده کنند.

 

اما ویندوز ویستا تدبیری بسیار عالی را دراین زمینه اندیشیده است و ابزاری با توانایی هاي‌ بالا را برای گرفتن عکس از صفحه مانیتور را در خودگنجانده است. دراین ترفند قصد داریم به معرفی ابزار Snipping Tool ویندوز ویستا که اکثراً کاربران از ان بی خبرند بپردازیم.

 

بدین منظور:

بر روی دکمه Start کلیک کنید.
در داخل فیلد جستجوی موجود در منوی Start ؛ عبارت snip را وارد کنید.

پس از ظاهر شدن Snipping Tool بر روی ان کلیک کنید.
خواهید دید که پنجره این ابزار باز می‌شود.

 

با انتخاب دکمه New چهار گزینه خواهید داشت که هر کدام برای گرفتن عکس از صفحه برای یک منظور خاص است:

Free-form Snip بشما امکان عکس برداری از یک محدوده بدون قاعده را می دهد.

Rectangular Snip به منظور عکس برداری از یک محدوده مستطیلی استفاده می‌شود.

Windows Snip اجازه عکس برداری از پنجره اي که اکنون باز است رابه شما می دهد.

ودر آخر نیز Full-screen Snip از کل صفحه مانیتور عکس می گیرد.

 

پس از گرفتن عکس از صفحه ؛ تصویر شما در Clipboard ویندوز ذخیره می شود. اکنون شما می توانید با استفاده از یک نرم افزار ویرایش عکس همانند Paint ویندوز ؛ تصویر خودرا با انجام عمل Paste بازیابی کنید.

 

برگرفته از سایت تالاب

 

 

سایت شرط بندی بت اسپات