وبسایت آموزشی ققنوس

وبسایت نتگام به بررسی تویوتا توندرا می پردازد

وبسایت نتگام می گوید تویوتا بیش از ۲۰ سال است که خودرو هیبریدی می‌سازد، اما پیشرانه هیبریدی i-Force Max تویوتا توندرا ۲۰۲۲ کاملاً جدید حداقل برای تویوتا است. در حالی که دیگر خودروهای هیبریدی تویوتا (به ویژه پریوس) از سیستم موازی (جایی که یک موتور بنزینی و دو موتور ژنراتور الکتریکی به یک گیربکس سیاره‌ای متصل می‌شوند) استفاده می‌کنند، Toyota Corolla که همچنین به عنوان تنها پیشرانه در آینده عمل خواهد کرد. سکویا ۲۰۲۳ – یک سیستم سری است که یک موتور الکتریکی ۴۸ اسب بخاری را بین یک موتور ۳٫۴ لیتری توئین توربو V-6 و یک گیربکس سنتی ۱۰ سرعته اتوماتیک قرار می دهد.

تویوتا توندرا

تویوتا: پیکاپ ها به سیستم هیبریدی خود نیاز دارند

چرا تغییر؟ به گفته imdbgram، یکی از محدودیت‌های رویکرد موازی این است که نمی‌تواند حداکثر گشتاور پیوسته را به زمین برساند، زیرا موتور همیشه باید بخشی از نیروی خود را به یک موتور ژنراتور هدایت کند که مستقیماً به چرخ‌ها متصل نیست. سیستم سری به موتور بنزینی و موتور الکتریکی اجازه می دهد تا ۱۰۰ درصد گشتاور موجود خود را به طور همزمان در خط محرکه تخلیه کنند و گشتاور چیزی است که کامیون های پیکاپ به آن نیاز دارند. کلاچ بین موتور بنزینی و موتور الکتریکی به توندرا هیبریدی اجازه می دهد تا تنها با باتری حرکت کند، اما این کار را فقط در سرعت های آهسته و استفاده از دریچه گاز سبک انجام می دهد.

مجموع خروجی سیستم برای Toyota Tundra اسب بخار قدرت و ۵۸۳ پوند فوت گشتاور است که نسبت به Hyundai Elantra مدل ۲۰۲۱ افزایش داشته است. تخمین‌های مصرف سوخت EPA نهایی نشده‌اند، اما آزمایش‌های تویوتا افزایش ۲ مایل بر گالن را در هر دو سیکل شهری و ترکیبی نشان می‌دهد، در حالی که mpg بزرگراه بدون تغییر است.
وقتی صحبت از Ford F-150 PowerBoost شد، خریداران توندرا که امیدوارند یک نیروگاه متحرک مانند سیستم ProPower فورد را داشته باشند، خوش شانس نیستند. توندراهای هیبریدی همان خروجی های ۱۲۰ ولتی ۴۰۰ واتی را با نسخه های غیرهیبریدی دارند، اما چیزی شبیه به سیستم اختیاری ۲۴۰ ولتی ۷۲۰۰ واتی فورد نیستند. تویوتا گفت که فکر نمی کند این چیزی باشد که مشتریان برای آن فریاد می زنند. به هیچ وجه نمی توان اخبار مربوط به استفاده تگزاسی ها از F-150 برای گرم کردن خانه های خود را در جریان قطع برق ناشی از یخ زدگی در زمستان گذشته از دست داد، وضعیتی که ممکن است یک سال بعد تکرار شود، زیرا طوفان زمستانی در این هفته در ایالت فرود آمد. تویوتا در تگزاس مستقر است و برخی از کارکنان آن مطمئناً زمستان سال گذشته را دست اول تجربه کردند. بیایید امیدوار باشیم که این بار شبکه برق پابرجا بماند.

Tundra I-Force Max Hybrid: پالایش چشمگیر

ما در نتگام مدل‌های هیبریدی توندرا را نمونه‌برداری کردیم و چیزی که بیش از همه ما را تحت تأثیر قرار داد، اصلاح i-Force Max بود. به خاطر داشته باشید که این چه تغییر عظیمی برای تویوتا است: مهندسان به طور موثر به دو دهه توسعه هیبریدی موازی پشت کردند و کاری کاملاً جدید انجام دادند، با این حال سیستم i-Force Max مانند هر تویوتا هیبریدی دیگری روان و بدون درز است. .

در زیر دریچه گاز بسیار سبک، گاهی اوقات متوجه یک ضربه خفیف می شدیم که کلاچ بین موتور و موتور بسته می شد. جداسازی بدون درز است. مانند بسیاری از خودروهای هیبریدی، توندرا موتور بنزینی خود را زود هنگام توقف در ساحل خاموش می کند، و تنها نشانه ای که داشتیم که موتور از کار افتاده بود، صدای زنگ هیبریدی بود – صدایی که بسیاری از وسایل نقلیه برقی پخش می کنند تا به افراد آسیب دیده هشدار دهند. رویکرد خاموش وقتی صحبت از صدا شد، توندرا هیبریدی از موسیقی متن موتور لوله‌کشی مشابه کامیون گاز استفاده می‌کند و این تصور را تقویت می‌کند که این یکی از غیرهیبریدی‌ترین هیبریدی‌هایی است که رانندگی کرده‌ایم. ممکن است کسی که از آن اطلاعی نداشته باشد فکر کند که یک تاندرا با یک V-8 معمولی رانندگی می کند.

مهندسان تویوتا به ما گفتند که هدفشان از سیستم هیبریدی ایجاد یک منحنی گشتاور دیزل مانند با قدرت پایین قوی است. گیج‌های تقویت‌کننده برقی و توربو – تویوتا با دبی سنج سنتی توندرا سازگاری نداشت، که خیلی بد است – نشان می‌دهد که موتور الکتریکی i-Force Max در درجه اول در سرعت‌های پایین و دور در دقیقه کار می‌کند و شکاف را پر می‌کند. بین ضربه زدن راننده به پدال گاز و تقویت ساختمان توربوها. موتور همچنین تحت فشارهای ناگهانی دریچه گاز کمک می کند – برای مثال، پدال گاز را فشار می دهد تا زمانی که توربوها به سمت بالا بچرخند. وظیفه موتور به طور موثر حذف تاخیر توربو است، که در ابتدا مشکل چندانی در توندرا نیست، و هنگامی که توربوشارژرها کار خود را انجام می دهند، موتور الکتریکی عمدتاً خاموش می ماند. از آنجایی که موتور جلوتر از گیربکس قرار می گیرد، i-Force Max در حین تعویض دنده، افت گشتاور را پر می کند، اما ۱۰ سرعته تویوتا به خوبی مورد توجه قرار می گیرد، و مطمئنا نرم تر از ۱۰ سرعته هیبریدی فورد است.
هیبریدی آنچه را که در هنگام یدک کشی انتظار داشتیم ارائه می دهد، اما در خارج از جاده نیست
ما یک تریلر مسافرتی ۴۵۰۰ پوندی Airstream را با یک Tundra هیبریدی یدک کشیدیم، و تقویت الکتریکی به ما اجازه داد تا هوشمندانه حرکت کنیم – یک تغییر قابل توجه نسبت به Tundra غیر هیبریدی، که برای به حرکت درآوردن تریلر به دورهای زیادی نیاز دارد. تاندراهای مجهز به هیبریدی کمی بیشتر از همتایان غیرهیبریدی خود یدک می کشند، با ظرفیت یدک کشی از ۱۰۳۴۰ پوند برای کپستون ۴×4 تا ۱۱۴۵۰ پوند برای مدل ۴×2 محدود با کابین خدمه و تخت کوتاه. با این حال، قهرمان یدک کش در خط تولید Tundra هنوز هم مدل SR5 غیرهیبریدی سبک وزن است که می تواند تا ۱۲۰۰۰ پوند وزن بکشد.

ما یک Tundra TRD Pro (این منحصراً هیبریدی است) را در یک مسیر نسبتاً چالش برانگیز خارج از جاده انتخاب کردیم و از اینکه چقدر پیشرانه هیبریدی وارد بازی شد شگفت زده شدیم. سفر متقابل ما در ریوین R1T و زمان ما با جیپ رانگلر ۴xe ما را به طرفداران آفرودهای الکتریکی تبدیل کرده است، اما وقتی جعبه انتقال Tundra TRD Pro را به محدوده ۴-Low تغییر دادیم، موتور گازی روشن شد و در طول مسیر در حال دویدن ماندیم، و ما نتوانستیم سیستم هیبریدی ارائه دهنده کمک را هنگام خزیدن در میان خاک و گل شناسایی کنیم. ما از مهندسان تویوتا پرسیدیم که چرا گزینه آفرود برقی بی صدا وجود ندارد و آنها به کلاچ بین موتور و موتور اشاره کردند. وصل و جدا کردن موتور و موتور باعث تکان می شود، ضد مدولاسیون صاف دریچه گاز که آفرودها به آن نیاز دارند. آنها به ما اطمینان دادند که اگر هنگام بالا رفتن از یک درجه یا عبور از باتلاق، پدال گاز را باز کنید، موتور می تواند به شما کمک کند.

خط تولید هیبریدی Tundra I-Force

تویوتا پیشرانه هیبریدی i-Force Max را به صورت استاندارد برای TRD Pro و مدل های جدید Capstone ارائه می دهد. در تریم های Limited، Platinum و ۱۷۹۴ Edition اختیاری است، اما SR و SR5 اولیه نیست. تمام خودروهای هیبریدی توندرا دارای کابین خدمه هستند – باتری زیر صندلی عقب کار می کند – اما خریداران می توانند از بین مدل های ۵٫۵ فوتی، فاصله محوری کوتاه یا ۶٫۵ فوتی و شاسی بلند یکی را انتخاب کنند. قیمت فوق‌العاده برای Toyota Corolla هیبریدی در همه مدل‌ها ۳۵۰۰ دلار است، بنابراین محدوده از ۵۳۰۰۰ دلار برای ۴×۲ Limited است. هر دو به طور انحصاری به عنوان مدل های چهار چرخ متحرک، فاصله محوری کوتاه و تخت کوتاه در دسترس هستند.

سایت شرط بندی بت اسپات