وبسایت آموزشی ققنوس

روش های باز شدن قاعدگی را بشناسید

علت عقب افتادگی قاعدگی:

عقب افتادگی قاعدگی یکی از دغدغه بسیاری از خانم ها در طول دوران زندگی می باشد، به طوری که مشاهده شده در طول پریودی بسیاری از خانم ها با این قضیه رو در رو شده اند. حال لازم است بدانید برای باز شدن قاعدگی راه ها و روش های متعددی وجود داشته که افراد می ‌توانند با پیگیری این روش ها سریعتر پریود شوند. دقت داشته باشید قبل از هر امری بهتر است که با علت های عقب افتادگی قاعدگی نیز بیشتر آشنا شوید که با این حال در ادامه این مقاله ما سعی کرده ‌ایم این موضوعات را مورد بررسی قرار دهیم.

علت های تاخیر در قاعدگی را بشناسید؟
اولین سوالی که با تاخیر قاعدگی برای خانم ‌ها به وجود می آید این است که آیا باردار هستند یا خیر؟ زیرا به طور کلی می توان گفت، توقف سیکل ماهانه یکی از اصلی ترین نشانه های بارداری می باشد. البته لازم است بدانید این امر همیشه دلیل بر بارداری نبوده و در بعضی مواقع نشانه یک بیماری می باشد. در اینجا به طور حتم اولین اقدامی که خانم ها بعد از قطع پریودی انجام می دهند، استفاده از تست های بارداری می باشد؛ در صورتی که جواب این تست ها منفی باشد، طبیعتاً به دنبال روشهای باز شدن قاعدگی می روند.

باید توجه داشته باشید که پیش از درمان بهتر است نگاهی به علل آن بیندازید. دقت داشته باشید می ‌توان گفت استفاده از داروهای خاص می‌ تواند یکی از عواملی باعث شد که در چرخه قاعدگی اختلال ایجاد می ‌کند همچنین اگر در ماه‌ های اخیر وزن زیادی اضافه یا کم کرده باشید ممکن است در پریودی تان اختلال ایجاد شود. علت دیگری که برای پریود نشدن می توان بیان کرد، استرس می باشد. از طرفی اگر در حال شیردهی هستید طبیعتاً باید زمانی را صبر کرده تا هورمون های تان به حالت طبیعی برگشته و چرخه قاعدگی تان منظم شود. تخمدان پلی کیستیک نیز از دیگر مواردی است که دوران تخمک گذاری و چرخه قاعدگی را مختل می کند. حال هنگامی که تمامی این راه ها را بررسی کردید و با علت پریود نشدن خود آشنا شوید، می توانید راه های باز شدن قاعدگی را امتحان کنید.

حمام آب گرم برای باز شدن قاعدگی
به طور کلی می ‌توان گفت دوره قاعدگی یک زن معمولاً ۲۸ روز طول کشیده و البته باید دقت داشته باشید که این دوره در همه زنان یکسان نمی باشد. حال اگر شما طبق تجربیات گذشته تان قاعدگی تان دیر شده یا می خواهید قاعدگی خود را زودتر شروع کنید، باید بدانید که از جمله پرطرفدارترین روشها که موجب باز شدن قاعدگی و تحریک چرخه قاعدگی می ‌شود، گرفتن حمام آب گرم می باشد.

 

به طوری که شما با گرفتن دوش آب گرم علایم سندرم پیش از قاعدگی را اعمال کرده و حرارت آب موجب ریلکس شدن و شل شدن عضلات شکم و در نتیجه تحریک جریان خون از رحم خواهد شد. همچنین می‌ توان گفت کمپرس گرم بر روی یک منطقه از معده می تواند موجب باز شدن پریودی شود. البته باید دقت داشته باشید که پس از گرفتن دوش آب گرم لازم است خود را کاملا پوشانده و از لباسهای نسبتاً گرم استفاده کنید.

 

باز شدن قاعدگی,روش های باز شدن قاعدگی,برای باز شدن قاعدگی دلایل تاخیر در عادت ماهیانه

دوری از استرس برای قاعدگی منظم
همانطور که پیشتر هم بیان شد یکی از مهمترین علت های رایج دوره های نامنظمی پریودی، استرس و اضطراب می باشد. با این حال می توان گفت یکی از مهمترین روش ها جهت باز شدن قاعدگی دوری از استرس و مراقبت از خودتان است.

 

لازم است بدانید استرس می تواند بخشی از مغز که موجب تنظیم هورمونها و پریود شدن می باشد را تغییر داده و این امر طبیعتاً منجر به عقب افتادن پریود خواهد شد. حال برای باز شدن قاعدگی با دوری از استرس می توانید چند روزی را از مدرسه یا سر کار مرخصی گرفته و برای خودتان وقت گذاشته و خارج از کارهای روزمره که هر روز انجام می دهید وقت گذرانی کنید. بهتر است تعهدات اجتماعی که ممکن است موجب استرس شما می شود را لغو کرده و زمانی را برای خلوت با خودتان اختصاص دهید. همچنین توجه داشته باشید اگر دچار استرس مزمن هستید بهتر است با افرادی که می توانند به شما کمک کنند صحبت نمایید.

 

باز شدن قاعدگی,روش های باز شدن قاعدگی,برای باز شدن قاعدگی بهترین روش برای باز شدن قاعدگی

تغذیه مناسب برای قاعدگی منظم
یکی دیگر از مواردی که منجر به باز شدن قاعدگی و به‌ طور کلی داشتن قاعدگی منظم می شود، داشتن تغذیه سالم و برنامه غذایی مناسب می باشد. به طوری که لازم است شما در یک رژیم غذایی سالم از غذاهای مناسب استفاده کرده و طبق گفته پزشک و متخصص سلامت زنان غلات کامل، پروتئین، فیبر، ویتامین b و .. از جمله مهم ‌ترین مواردی است که می ‌تواند در داشتن پریودی منظم تاثیر گذار باشد.

 

حتماً در این خصوص برای شما سوال پیش می آید که بهتر است چه نوع مواد غذایی را از رژیم تان حذف کنید تا قاعدگی منظمی داشته باشید؟ دقت کنید که حذف مواد غذایی سرخ شده و پر ادویه، نمک و نوشیدنی های گازدار و کافئین دار می تواند در منظم شدن پریودی مناسب باشد. از طرفی لازم است بدانید استفاده از رژیم های غذایی خیلی کم چرب به ویژه غذاهایی که چربی های امگا ۳ در آن گنجانده نشده است می تواند تاثیرات منفی روی چرخه قاعدگی شما بگذرد. با این حال بهتر است آجیل‌ها و ماهی های چرب را نیز در برنامه غذایی خود بگنجانید.

 

باز شدن قاعدگی,روش های باز شدن قاعدگی,برای باز شدن قاعدگی راه های باز شدن قاعدگی

بهترین ورزش ها برای باز شدن قاعدگی
ورزش کردن و انجام ورزش های مناسب نیز می تواند در باز شدن قاعدگی و منظم بودن پریودی تاثیر گذار باشد؛ به طوری که یکی از مهمترین موارد جهت داشتن قاعدگی منظم وزن مناسب بوده که این امر با رعایت ورزش های مناسب صورت می گیرد. لازم است بدانید ورزش های یوگا جزو بهترین ورزش هایی هستند که می ‌توانند برای سریعتر پریود شدن مناسب باشند. اسکات ها از ورزشهای بوده که با تحریک ماهیچه های لگن و شکم و انقباض رحم منجر به پریودی زودهنگام می‌ شود. همچنین بشین پاشو موجب انقباض ماهیچه های رحم شده و از جمله روش ‌های باز شدن قاعدگی است.

لازم است بدانید دویدن از دیگر راه ها برای کار کردن عضلات لگن بوده که باید توجه داشته باشید، فشار در عضلات لگن موجب می شود عقب افتادگی پریود شما درمان شده به طوری که بهتر است این ورزش را ۲۵ تا ۳۰ دقیقه انجام دهید. ایستادن پیچ دار، چرخش شکمی، کرانچ معکوس، استقامتی توپ و زانو، ضربه قیچی مالاسانا، ژست کمان، ژست ماهی، ژست شتر و …. از دیگر ورزش های یوگا بوده که منجر به باز شدن قاعدگی می شود.

 

باز شدن قاعدگی,روش های باز شدن قاعدگی,برای باز شدن قاعدگی تاثیر ورزش بر باز شدن قاعدگی

رابطه ویتامینc  و پریودی
حال علاوه بر آنچه بیان شد لازم است بدانید مصرف بعضی از ویتامین ها نیز منجر به باز شدن قاعدگی می شود. به طوری که یکی از داروهای تحریک کننده قاعدگی ویتامین ث میباشد. تصور می شود استفاده از این ویتامین می ‌تواند منجر به افزایش ریزش رحم شده و پریود شدن شما را سرعت دهد. برای این امر می توانید به مقدار ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم ویتامین ث مصرف نموده تا پریود تان باز شود. در این بین می توانید از میوه ها و سبزیجات سبز که سرشار از ویتامین ث هستند استفاده کنید. البته توصیه می‌ شود قبل از مصرف مکمل ‌های این ویتامین حتماً با پزشک خود مشورت نمایید.

پاپایا و آناناس مناسب برای باز شدن قاعدگی
پاپایا سرشار از ویتامین آ، پتاسیم و کلسیم بوده و همچنین منبع خوبی از فیبر می باشد. با این حال این موارد موجب شده است تا پاپایا به خوردنی فوق‌ العاده تبدیل شده و از بیماری ‌های متعددی جلوگیری کند. لازم است بدانید این میوه سرشار از فیبر می ‌باشد که افراد می ‌توانند در رژیم های غذایی خود از آن استفاده کرده و وزن خود را کاهش دهند. حال اگر بخواهید از پاپایا در باز شدن قاعدگی استفاده کنید باید توجه داشته باشید که این میوه خام حاوی مقدار زیادی گرما بوده که منجر به تحریک تولید استروژن در بدن شده و در منظم شدن دوره های قاعدگی موثر می باشد.

از طرفی باید توجه داشته باشید پاپایا منجر به افزایش جریان خون در دوران قاعدگی شده و از این رو برای عضلات رحم مناسب می باشد، برای بهره مند شدن از خواص آن می‌توانید پاپایا را به سالادهایتان اضافه کرده یا یک لیوان آب پاپایا تازه مصرف کنید که بهترین زمان مصرف یک یا دو هفته قبل از شروع پریودی می باشد. آناناس نیز دیگر میوه ها مناسب جهت باز شدن قاعدگی می باشد که با وجود تولید مواد معدنی در بدن به ویژه در منطقه لگن موجب انقباضات رحم شده و این امر منجر می‌شود که پریودی شما زودتر از حد معمول رخ دهد. برای بهره مندی از این خواص آناناس باید آناناس تازه را هر روز به مدت چند روز پیش از شروع پریودی مصرف نمایید.

دمنوش زعفران مناسب برای باز شدن قاعدگی
زعفران یکی از بی نظیر ترین ادویه های ایرانی بوده که دارای خواص بسیار زیادی می باشد، به طوری که شاید شما هم تا کنون از خواص این گیاه گران قیمت و گرمسیری شنیده باشید. لازم است بدانید در طب سنتی این گیاه به عنوان یکی از گیاهان تحریک کننده قاعدگی شناخته شده که در منظم کردن چرخه پریودی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، به طوری که مهمترین و اصلی ترین ترکیبات این گیاه که ترکیبات زرد رنگ، معطر و تلخ آن است در درمان اختلالات قاعدگی و افسردگی اثر بی نظیر دارد.

 

برای باز شدن قاعدگی با زعفران لازم است که هر روز ۲ الی ۳ فنجان در سه نوبت از این دمنوش تهیه کرده و میل نمایید که باید بدانید مصرف این گیاه منجر به انقباضات رحم شده و پریود شما را باز می کند.

 

باز شدن قاعدگی,روش های باز شدن قاعدگی,برای باز شدن قاعدگی مناسب ترین راه برای باز شدن قاعدگی

سبزی گشنیز و جعفری مناسب برای پریود شدن
سبزی جعفری یکی از منابع غنی اپیول و میریستیکین بوده که هر دوی این ترکیبات منجر به انقباض رحم می شود، از این رو می توان از این نوع سبزی جهت باز شدن قاعدگی استفاده کرد. برای بهره مند شدن از خواص این سبزی لازم است که ۶ گرم برگ جعفری خشک را در آب جوشانده و سه بار در روز مصرف کنید. باید این کار را حداقل یک هفته تا ۱۰ روز قبل از تاریخ پریودی واقعی انجام داده تا پریود تان باز شود. همچنین تخم گشنیز یکی از مواردی است که در باز شدن پریودی موثر می باشد، برای این امر لازم است یک قاشق چایخوری تخم گشنیز را در یک استکان آب جوش حل نموده و پس از صاف کردن دمنوش، آن را میل کنید.

 

خوردن کنجد مناسب ترین راه برای باز شدن قاعدگی
مصرف کنجد از جمله دیگر مواردی است که جهت باز شدن قاعدگی از آن استفاده شده به طوری که می‌ توان گفت استفاده از این دانه یکی از سریعترین روشهای قاعده آوری می باشد. برای این امر لازم از مقدار ۱۵۰ گرم کنجد را آسیاب کرده و در دو لیوان آب جوش بریزید و شیره آن را گرفته و هر روز صبح و شب با یک لیوان آب میل کنید. همچنین می توانید یک قاشق چایخوری دانه کنجد را با عسل مخلوط کرده و حداقل ۱۵ روز قبل از تاریخ شروع پریودی تان آن را مصرف نمایید. این گیاه به قدری در شل کردن عضلات رحم موثر است که حتی از آن جهت زایمان آسان نیز استفاده می شود.

 

باز شدن قاعدگی,روش های باز شدن قاعدگی,برای باز شدن قاعدگی تاثیر تغذیه بر باز شدن قاعدگی

رازیانه بهترین گیاه برای پریود شدن
یکی از گیاهان معطر که حاوی هورمونهای زنانه استروژن می باشد، گیاه رازیانه است. به همین دلیل این گیاه ارتباط نزدیکی با باز شدن قاعدگی و درمان قاعدگی های نامنظم دارد. لازم است بدانید مصرف گیاه رازیانه در از بین بردن علائم پس از یائسگی نیز مفید بوده و به دلیل اثرات ضد اسپاسم، جهت کاهش درد قاعدگی نیز از آن استفاده می‌شود. اگر بخواهید از رازیانه جهت پریود شدن استفاده کنید می توانید یک قاشق غذاخوری از دانه رازیانه را در چهار فنجان آب اضافه کرده و حدود ۵ دقیقه بگذارید که این دمنوش دم بکشد سپس محلول را در فواصل منظم طول روز بنوشید. از طرفی باید توجه داشته باشید که این دمنوش در افزایش جریان قاعدگی نیز تاثیرگذار می‌باشد.

مصرف سویا برای باز شدن پریودی
همان طور که در ابتدای مطلب ذکر شد یکی از دلایل تاخیر در قاعدگی و نامنظم شدن چرخه قاعدگی، بیماری سندرم تخمدان پلی کیستیک می باشد که این بیماری در حال حاضر بسیار شایع بوده و بر روی کارکرد تخمدان ها تاثیر زیادی دارد. حال باید توجه داشته باشید دانه های سویا یکی از مواردی است که در درمان بیماری سندروم تخمدان پلی کیستیک بسیار موثر بوده با این حال مصرف سویا می تواند منجر به باز شدن قاعدگی و تنظیم چرخه قاعدگی شود.

 

باز شدن قاعدگی,روش های باز شدن قاعدگی,برای باز شدن قاعدگی روش های باز شدن قاعدگی در دختران

انبه و هویج مناسب برای قاعدگی
یکی دیگر از میوه های قاعده آور انبه بوده که در حال حاضر خوشبختانه به وفور یافت می شود.  لازم است بدانید انبه طبع گرمی داشته با این حال افراد سرد مزاج بهتر است از خوردن آن غافل نشوند تا بتوانند پریود ایشان را منظم نماید. در این خصوص باید توجه داشته باشید که میوه‌ ی انبه بسیار خواب ‌آور نیز می باشد. دیگر میوه مناسب جهت باز شدن پریودی هویج بوده که منبع غنی از بتاکاروتن است و منجر به گشاد شدن رگهای خونی و شل شدن ماهیچه های شکمی می شود، که با این حال در پریودی زودرس تاثیر گذار است. افراد جهت باز شدن قاعدگی می توانند از یک لیوان آب هویج یا یک کاسه هویچ پخته در یک یا دو وعده در روز استفاده کرده و نتایج آن را مشاهده کنند.

 

قهوه مناسب برای باز شدن پریود
با توجه به این که قهوه حاوی کافئین زیادی است دارای خواص تحریک کننده استروژن بوده و با توجه به اینکه استروژن در تنظیم چرخه قاعدگی موثر است، بنابراین مصرف قهوه می توان در باز شدن قاعدگی موثر باشد. لازم است یک هفته قبل از تاریخ پریودی هر روز یک فنجان قهوه تازه مصرف کرده تا سیکل ماهانه شما منظم شود البته باید دقت داشته باشید مصرف قهوه در دوران پریودی مناسب نمی باشد. همچنین لازم به ذکر است که بدانید دمنوش های دیگری همچون چای بابونه، چای زنجبیل، چای رزماری و مریم گلی از جمله مواردی است که منجر به تحریک قاعدگی می شود.

 

تخم ها و گیاهان مناسب برای قاعدگی
حال علاوه بر آنچه بیان شد اگر شما تمایل دارید در سریع ترین زمان ممکن پریودی خود را باز کنید می توانید گیاهانی چون میخک، سورنجان، آویشن ، زنجبیل، تخم پیاز، کباب چینی، تخم یونجه، سیاه دانه و عاقرقرحا را به نسبت مساوی با یکدیگر ترکیب کرده و پس از آسیاب کردن مواد، یک قاشق چای خوری سر خالی از مخلوط را با اندک عسل در سه وعده میل نمایید.

 

همچنین باید توجه داشته باشید که برای باز شدن قاعدگی می توانید ۱۰ گرم تخم کرفس، تخم شنبلیله، تخم شوید، انیسون و ۵ گرم زنیان را نیم کوب کرده و سپس آن را به چهار قسمت تقسیم نموده و هر دو قسمت را در ۲ لیوان آبجوش دم نموده و سپس آن را بنوشید. دقت داشته باشید که می‌ توانید یک مثقال کاکنج، گل بومادران و مریم نخودی را جوشانده و با مقداری شکر سرخ مخلوط کرده و روزانه سه استکان از آن میل کنید.

سایت شرط بندی بت اسپات