وبسایت آموزشی ققنوس

مشاوره کنکور

کنکور تجربی و ماجراهای عجیب امسال ! + انتخاب درست مشاوره کنکور

کنکور تجربی و ماجراهای عجیب امسال !  + انتخاب درست مشاوره کنکور

انتخاب رشته کنکور تجربی

حدوداً سه چهار سالی می‌شود که داستان تقلب سر جلسه کنکور بر سر زبان‌ها افتاده و با وجود تذکراتی که از سمت مراکز ذیصلاح داده می‌شود اما متاسفانه جدیت لازم به جهت جلوگیری از این امر وجود نداشته به همین جهت بود که امسال مانند سال‌های گذشته این مسئله دردسرساز شد این درد سر هم برای خانواده ها و داوطلبان و هم برای دستگاه‌های اجرایی و انتظامی بود. جالب است بدانید که با وجود این که سوالات در فضای مجازی در دسترس همه افراد قرار گرفته بود اما

در گروه های ریاضی و انسانی اتفاق غیر عادی رخ نداد. اما در آزمون گروه تجربی متاسفانه پیش از پایان آزمون دو دفترچه دفترچه بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت. در اینجا ما با دو مسئله کاملاً متضاد مواجه هستیم.

کنکور گروه های انسانی هنر و ریاضی پایان یافت اما سوالات در دسترس عموم نبود و در صورت که کنکور تجربی همچنان هنوز به اتمام نرسیده سوالات بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفت.

اما فروشندگان این سوالات کجا هستند؟

با کمی تامل می توان فهمید که فروشندگان سوالات از کجا سر در آورده اند؛ این مسئله نمایانگر گروه هایی می باشد که در طول سالهای گذشته در کار خود حرفه ای شدن این افراد کار خود را با فروش آزمون های آزمایشی آغاز کردند دو ساله قبل بود که این پیشنهاد به مسئولان داده شد که آنها همزمان که آزمون آزمایشی را می‌فروختند دستگیر کنند اما در آن زمان این امر از نظر امنیتی حساسیت کمتری داشت. به همین جهت به آسانی می شود آنها را دستگیر کرد اما متاسفانه به این توصیه ها کسی اهمیت نداد و بازار خرید و فروش سوالات و پاسخ های کنکور داغ شد.

اما با همه این مسائل و تقلب های شکل گرفته نتایج برای کسانی که تمام تلاش خود را کردند و به خود اعتماد داشتند کاملا واضح و روشن است همچنین کسانی که رتبه های نسبتا خوب و نسبتا بد گرفتن نیز می توانند در رشته های خوبی تحصیل کنند اما این امر چگونه اتفاق می افتد.

مشاوره کنکور

نیمی دیگر از راه با انتخاب رشته:

شاید برای شما عجیب باشد که در این مسیر به ویژه برای رشته تجربی انتخاب رشته از اهمیت زیادی برخوردار است شما تا به اینجا تنها نیمی از راه را طی کرده اید. نیم دیگر را بستگی به انتخاب رشته شما دارد.

پیش از آنکه درباره اهمیت و نقش مشاوره کنکور در رشته تجربی صحبت کنیم نیاز داریم تا درباره اهمیت مشاوره بگوییم معنای درست و واقعی مشاوره را تنها کسانی درک می‌کند که در برهه ای از زمان به شخصی نیاز داشتند و توانستند تصمیم عاقلانه بگیرند که بر اساس آن در مسیری درست گام بردارند در زندگی با کسانی مواجه شده اید که می گویند ای کاش میشد به سالیان قبل بازگردیم تا فلان کار را انجام ندهیم با فلان شخص ازدواج می‌کردیم فلان مسکن را می‌خریدیم و غیره.

بارها شاهد آن بودیم که در بین دو انسان با ویژگیهای کاملاً یکسان شخصی موفق تر شده است. اما چگونه با داشتن مشاور با تجربه و خبره .

در بیشتر مواقع هنگامی که با دانش آموزان صحبت می کنیم می گفتند که ای کاش فلان رشته را انتخاب می کردم؛فلان گرایش را برمی گزیدند و یا در زمان انتخاب دانشگاه فلان دانشگاه را حذف و یا در لیست خود قرار می دادم. اگر چنین میکردم امروز موفق تر بودم. در واقع مشاور تمام اسباب و لوازم را برای رسیدن به اهداف شما بر سر راه قرار می‌دهد هنگامی که امکانات منابع و تسهیلات برای همه یکسان و یک اندازه باشد اینجاست که نقش یک متفکر یعنی مشاور ضروری و حائز اهمیت است و کمک می‌کند از بین در شرایط یکسان زمان رسیدن به هدف یکسان نباشد.

در واقع مشاوره کنکور مانند نقشه خوانی است که نقشه ایران را بر روی زمین پهن کرده و از بالا و تمامی اطلاعات و شناخت آن را مطالعه می‌کند و می‌تواند با سهولت انتهای هر مسیر را تشخیص دهد چرا که این یک نقشه خام بوده و سالها در این حوزه تخصصی یافته است هنگامی که به ما می‌گوید اگر در این مسیر حرکت نمایید انتهای آن بسته است باید به حرف ما گوش دهیم چرا که او در بالا ناظر بوده و راه ها را بهتر از ما می بیند.

ویژگی های یک مشاور کنکور خبره را بشناسید:

اول، در رشته ی تخصصی خود کار کند:

امکان دارد مشاور برای دانشجوی رشته انسانی عالی عمل کند؛ چراکه رشته خود او نیز انسانی بوده و درباره چالش‌های این رشته و بودجه بندی های آن اطلاعات کافی را داشته باشد. اما همین مشاور برای رشته های ریاضی و بدترین شکل آن می کند چرا که تخصص و او این رشته نبوده و با عنوان آشنایی ندارد.

دوم، مثل یک روانشناس شما را شناسایی کند:

انتخاب رشته

یک مشاور حرفه ای باید دید روانشناسی داشته باشد قطعاً شما در وسیله آموزش دوتار چالش ها روی زیادی خواهید شد این چالش و امکان دارد شما را از مسیر خود دور کند. مطمئنا شما نیز داوطلبان را دیده اید که در ابتدای کار انرژی و زمان خود را روی مطالعه گذاشتند و به نوعی فراموش کردند که زندگی کنند. شما نباید در سال کنکور خود از زندگی کردن بکشید این روش مطالعه ممکن است در ماه‌های پایانی شیوه درست باشد اما اگر ادامه‌دار گردد به فرد آسیب می رساند و او را از مطالعه آموزش خسته می کند.

سوم، مشاوره خبره یک نسخه واحد برای آموزش و یادگیری ندارد:

مشاور کنکور به این امر آگاهی دارد که هر فرد یک توانایی منحصر به فرد دارد و هرگز نباید برای همه یک نسخه بپیچد. برخی از دانش آموزان در شب بالاترین بازدهی را دارند؛ برخی در روز. یک مشاوره خبره همواره میزان سطح مالی فرد را نیز بررسی می‌کند و بر اساس آن برنامه ریزی درسی انجام می دهد.

چهارم، داشتن رابطه خوب با والدین:

وظیفه یک مشاور برقراری ارتباط با والدین دانش آموزان علاوه بر خود اوست که باید با خانواده جلساتی بگذارد و به آنها آموزش دهند تا در بهبود شرایط محیط خانه تاثیرگذار باشد.

پنجم، یک مشاوره کنکور باید تاثیرگذار باشد:

مشاوره خبره می داند که چگونه باید بر روی شما تاثیر بگذارد و شما را به کاری که برای آن وارد میدان شده اید وادار کند مشاور همواره سعی می‌کند که روی مخاطب را بالا نگه دارد او باید بتواند به روح شما نفوذ کند.

ششم، یک مشاور را بر اساس تجربه و نه مدرک انتخاب کنید:

امروزه بسیار زیاد از مشاوران نامناسب که به علت مدارک دانشگاهی که دارند و اعتماد به نفس کاذب ای که کسب کردند می توانند به شما آسیب برساند و اگر در راه آموزش شما چالشی پدید آید این امر را تنها به شما نسبت می‌دهند و خود را به تقسیم جلوه خواهند داد.

درباره گاماس ۲۰ بیشتر بدانید:

گروه مشاوره گاماس ۲۰ با بیش از ۷۰۰ نفر مشاور از برترین رتبه های کنکور سراسری دانشگاه های برتر تهران، اهواز، شیراز، تبریز، مشهد و غیره در رشته های دندانپزشکی، پزشکی، داروسازی، اتاق عمل و غیره با ارائه بهترین خدمات مشاوره کنکور تا پیروزی و موفقیت نهایی در کنار شما خواهد بود .برخی نکات مشاوره رایگان کنکور نیز در این وبسایت گنجانده شده است.

سایت شرط بندی بت اسپات