وبسایت آموزشی ققنوس

چه نوع فرشی برای اتاق خواب مناسب است؟

چه نوع فرشی برای اتاق خواب مناسب است؟

 

فرش اتاق خواب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ یکی از مهم‌ترین عواملی که در انتخاب فرش اهمیت دارد این است که محصول مورد نظر را برای اتاق خواب بزرگ‌سال می‌خواهید یا کودک؟

امروزه تولیدکننده‌های فرش ماشینی طرح‌های مختلفی از این محصول را به‌بازار عرضه کرده‌اند تا افراد بتوانند با توجه به محیط مورد نظر نوع مناسبی از آن را انتخاب کنند. اما به‌جز ظاهر توجه به سایر خصوصیات فرش نیز مهم است.

فرش‌هایی که برای اتاق خواب مناسب هستند باید نرمی و لطافت بالایی داشته باشند. از سوی دیگر انتخاب ابعاد و جنس فرش نیز از چالش‌هایی است که بر سر راه خریداران وجود دارد. در ادامه این موارد را به‌طور کامل بررسی می‌کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

توجه اندازه فرش اتاق خواب

فرشی که برای اتاق خواب انتخاب می‌کنید بهتر است ابعاد بزرگی داشته باشد. فرش‌های کوچک که تنها می‌توانند بخشی از کف اتاق را بپوشانند باعث کوچک نشان دادن آن می‌شوند و ازاین‌رو خیلی مناسب نیستند.

قیمت فرش ماشینی با ابعاد بزرگ‌تر معمولا افزایش پیدا می‌کند اما شما باید بدون در نظر گرفتن این مورد برای خرید فرشی که بیشتر فضا را می‌پوشاند اقدام کنید. به‌طور کلی بهتر است فرش تا زیر تخت بیاید.

توجه به جنس فرش

جنس فرش اتاق خواب از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر شما زمان زیادی را در اتاق خود سپری می‌کنید یا تردد در آن بخش از خانه زیاد است باعث می‌شود به الیافی نیاز پیدا کنید که دارای مقاومت بالا نسبت به شست‌وشو باشند.

الیاف مورد استفاده در فرش‌های ماشینی شامل اکریلیک، پلی‌استر و پلی‌پروپلین است. قیمت فرش ۹ متری بافته‌شده از اکریلیک بیشتر از سایر الیاف بوده اما مقاومت و طول عمر بالای آن به‌مرور زمان این هزینه را جبران می‌کند.

اگر تردد شما در اتاق زیاد است باید فرشی از الیاف مقاوم در برابر شست‌وشو و حتی تردد خریداری کنید تا پس از گذشت مدتی کوتاه الیاف آن حالت گلیم به خود نگیرند و طول عمر بالایی داشته باشد.

 

توجه به رنگ فرش مناسب اتاق خواب

رنگ فرشی که برای اتاق خواب انتخاب می‌کنید باید به‌گونه‌ای باشد که آرامش شما را تامین کند. همچنین این رنگ باید با سایر اجزاء و دکوراسیون موجود در اتاق تناسب ایجاد کرده و محیطی جذاب به‌وجود بیاورد.

فرش طوسی با توجه به اینکه خنثی است می‌تواند گزینه خوبی برای اتاق خواب باشد. البته فرش‌های فانتزی با رنگ شاد نیز روی روحیه شما تاثیر خوبی می‌گذارند. پس در کنار ایجاد تناسب، به سلیقه خود نیز دقت کنید.

توجه به طرح فرش اتاق خواب

با توجه به اینکه امروزه خرید فرش طوسی طلایی که از بهترین الیاف تولید شده باشد در بین افراد بسیار رایج شده شما می‌توانید طرح‌های ساده و مینیمال این نوع فرش را برای اتاق خود انتخاب کنید.

فرش مدرن با طرح‌های فانتزی نیز می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتاق خواب باشد. البته لازم است به الیاف آن و میزان بلندی یا کوتاهی پرزها نیز دقت کنید. به‌طور کلی این فرش نباید خیلی نازک یا خیلی پرزبلند باشد.

البته برای انتخاب طرح باید به نوع دکوراسیون اتاق خواب نیز دقت کنید. اگر وسایل موجود در این مکان سنتی و کلاسیک بودند بهتر است فرش نیز طرح‌ سنتی داشته باشد. در مقابل برای محیط‌های مدرن‌ مدل‌های جدید یا فانتزی مناسب‌تر هستند.

امروزه بیشتر اتاق‌ها دکوراسیون مدرن دارند و ازاین‌رو فرش‌های مدرن و فانتزی طرف‌داران بیشتری پیدا کرده‌اند. شما نیز با در نظر گرفتن این موارد باید برای خرید فرش اتاق خواب مناسب اقدام کنید.

نکات مهم در خرید فرش اتاق خواب کودک

انتخاب فرش برای اتاق خواب کودک می‌تواند سخت‌تر از اتاق بزرگ‌سالان باشد. چراکه کودکان همواره روی زمین بازی می‌کنند و استفاده از فرش‌های بی‌کیفیت ممکن است باعث بروز حساسیت در آنها‌ شود.

فرشی که برای اتاق کودک انتخاب می‌کنید باید از بهترین الیاف بافته‌ شده باشد تا پرزدهی آن باعث ایجاد حساسیت تنفسی در کودک نشود. برای این منظور الیاف اکریلیک می‌توانند بهترین گزینه باشند.

فرش انتخابی در این اتاق باید کاملا کف آن را بپوشاند تا فرزند شما حین بازی دچار آسیب نشود. از طرف دیگر نرمی و لطافت این محصول بسیار مهم است. درصورت‌ زبری فرش، پوست کودک دچار آسیب خواهد شد.

طرح فرش‌ اتاق خواب کودک با توجه به جنسیت او مشخص می‌شود. رنگ فرش نیز برای اتاق خواب پسر می‌تواند قرمز، آبی، زرد یا نارنجی و برای دختر رنگ‌های پاستیلی و شاد باشد.

معرفی پرطرف‌دارترین فرش‌های اتاق خواب

فرش اتاق خواب را باید از تمام جنبه‌هایی که گفته‌ شد بررسی کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. در کنار توجه به این موارد شناخت پرطرف‌دارترین فرش‌های موجود در بازار نیز به شما کمک می‌کند. این مدل‌ها به شرح زیر هستند:

  • فرش مدرن طلاکوب: این فرش خنثی با طرح‌ ساده و مینیمال خود برای اتاق‌هایی با دکوراسیون‌ مدرن می‌تواند بهترین انتخاب باشد.
  • فرش افشان طلاکوب ۷۰۰ شانه: فرش‌های ۷۰۰ شانه دارای ضخامت مناسبی هستند. طرح افشان نیز بسیار جذاب است و می‌توان از آن در اتاق‌های مدرن یا حتی کلاسیک استفاده کرد.
  • فرش ۷۰۰ شانه طرح افشان رزین: این فرش با گل‌های برجسته و طرحی جذاب و مدرن به‌خوبی با محیط‌های مختلف و اتاق خواب شما تناسب لازم را ایجاد می‌کند. قیمت مناسب فرش‌های ۷۰۰ شانه و ضخامت آنها را می‌توان از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این محصولات دانست.
  • فرش طرح مدرن ابری طوسی: از دیگر فرش‌های مدرن با طرح‌های جدید که گزینه بسیار خوبی برای اتاق خواب به‌شمار می‌آید باید به طرح ابری طوسی اشاره کرد.
  • فرش قشقایی لاکی: یکی از فرش‌های بسیار جذاب که با رنگ قرمز خود می‌تواند در محیط‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد فرش قشقایی است. اگر به رنگ‌های مهیج علاقه‌ دارید این محصول برای شما کاملا مناسب است.

از فرش‌های مخصوص اتاق خواب کودک با طرح‌های جذاب و پرطرف‌دار نیز باید به طرح باب اسفنجی، طرح سنجاب، فرش دخترانه طرح شاهزاده، طرح خرس، طرح ماشین، فرش فانتزی طرح فیل و طرح آلوین اشاره کرد. این محصولات را می‌توانید از کارخانه فرش ستاره کوروش کاشان خریداری کنید.

جمع‌بندی

برای انتخاب فرش اتاق خواب باید به مواردی مانند جنس فرش، ابعاد، رنگ و طرح آن توجه کرد. این موارد در انتخاب فرش مناسب اتاق خواب کودک اهمیت بیشتری نیز پیدا می‌کنند.

فرشی انتخابی باید اندازه‌ مناسبی داشته باشد. طرح و رنگ آن نیز باید با دکوراسیون اتاق تناسب لازم را ایجاد کند. اگر تردد در این بخش خانه زیاد است فرش‌های مقاوم بافته‌شده از اکریلیک می‌توانند گزینه خوبی باشند.

 

سایت شرط بندی بت اسپات